Zoeken naar de bibliotheek met ISO-standaardprofielen (vierkante buis, pijp, hoek / gelijk, ...)

Hoi allemaal

Dus, laat me het uitleggen, het wordt heel eenvoudig. Ik heb mijn pc op het werk veranderd om een efficiëntere te hebben, ik heb een back-up gemaakt van al mijn bestanden, behalve... Je ziet de problemen aankomen... Ik heb geen kopie gemaakt van mijn SolidWorks-bestanden... Alle profielen waar ik uren aan had gewerkt, zijn allemaal verdwenen in de krochten van het IT-terrein.

Ik herinner me het pad naar deze: " C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\lang\english\weldment profiles ".

Ik zou graag willen weten of iemand zo vriendelijk zou willen zijn om mij hun bestand met alle profielen te sturen.

Meestal is dit het soort bericht dat ik kan krijgen als ik wijzigingen wil aanbrengen in een 3D die ik op de oude pc heb gemaakt.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hallo;

U kunt altijd de Visiatv-bibliotheken proberen:
https://mycad.visiativ.com/centre-de-ressource/produits?categories[0]=14241&categorieën[1]=14304&categorieën[2]=14302&categorieën[3]=14300&categorieën[4]=14309&categorieën[5]=14322&categorieën[6]=14279&categorieën[7]=14280&categorieën[8]=14298&categorieën[9]=14299&categorieën[10]=14311&categorieën[11]=14294&categorieën[12]=14242&categorieën[13]=14306&categorieën[14]=14308&biblio=&pages_search=2

Maar vergeet deze keer niet om ze op een nieuwe locatie op te slaan...
(en om de Solidworks-opties aan te passen)
image

1 like

Helaas heb ik geen abonnement.
Ik kan de bibliotheek niet downloaden

1 like

Hier zijn er enkele (Te herwerken, vooral in termen van eigenschappen)...
=> Solidworks 2022 sp4.

Inhoud van het *.ZIP bestand:

Mécanosoudé-2024.zip (25.0 MB)

Andere profielen zijn hier gedeeld:

En ook hier:

5 likes

Helaas kan het zijn dat ik het heb gedownload en ongelezen heb gekregen, ik heb een foutmelding.

Ik heb de bestanden op deze manier geplaatst.

Ik krijg deze foutmelding.

image

Maak niet dezelfde fout door ze weer in dezelfde map te plaatsen!.
Bovendien is het beperkt, de hoeveelheid repertoire voor profielen:
https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/c_Profiles_and_Cut_Lists.htm

https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/t_Weldments_Creating_a_Custom_Profile.htm

2 likes

Ik moet een probleem hebben, ik probeer de links in de gesprekken te downloaden, maar onmogelijk, niets wil downloaden... Ik begrijp het niet.

Sommige gesprekken zijn waarschijnlijk te oud en de inhoud is waarschijnlijk niet meer beschikbaar...

2 likes

Zelfs door een tweede bestand te maken met de naam " ISO V2 ".

Ik vind het in de sectie " Standaarden ", maar als ik het type selecteer, krijg ik altijd dit bericht.

Ik begrijp het niet...

De directory " Type " ontbreekt
=> Standaard/Type/bestand.sldlfp
Met welke versie van Solidworks werk je?

2 likes

Ik ben op de 2021-versie.

Ik begrijp niet waarom het niet werkt, ik heb geprobeerd ze in het nieuwe bestand te zetten door de map in tools te zoeken, maar nogmaals, het werkt niet.

Hebben we het echt over " Lasprofielen " om de profielen te verkrijgen?

image

Een aanwijzing is misschien niet de juiste versie van SW:
image

2 likes

Ter info, de laatste @Maclane link is perfect functioneel en ook met geconfigureerde profielen (zie @flegendre links of @OBI_WAN ). Voor de andere 2 link niet getest.

2 likes

Ik moest van browser veranderen om het bestand te kunnen downloaden, het werkt echt.

Maar ik denk dat ik weet waar het probleem vandaan komt.

Het bestand wordt opgeslagen als " sldlfp " geschreven in kleine letters.

image

En de bestanden die ik in de ZIP van @Maclane heb gedownload, zijn allemaal hetzelfde, maar in hoofdletters geschreven.

image

En dit is nogal logisch vind ik als je ziet dat alle originele bestanden in solidWorks in kleine letters zijn geschreven.

image

Hé, je gebruikt Solidworks in Z'anglais?..
De typografie van de bestandswortels is absoluut niet relevant voor Solidworks (kijk naar je onderdelen en/of samenstellingsbestanden om het zelf te zien).
Maar als het werkt, des te beter.

1 like

Dat is op dit moment het enige verschil dat ik heb gezien tussen de bestanden die werken en degenen die dat niet doen...

Solidworks slaat op in het geheugen in hoofdletters en de solidworks-exporator in kleine letters (of vice versa), maar beide werken op dezelfde manier.
Ik neig meer naar de versie van SW ...

1 like

Solidworks 2022-bestanden zijn niet compatibel met eerdere versies.

… FYI;
Onder Solidworks 2022 zijn de basisprofielen van Solidworks gerangschikt onder:

C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\data\lasprofielen

(Er is geen notie van talen zoals gesuggereerd door uw screenshots @naehu.beaubois ...)

2 likes