Voor een van mijn artikelen heb ik een familie van onderdelen gemaakt, maar ik heb een probleem, visueler als ik het goed begrijp, van reconstructie. Wanneer ik een nieuwe configuratie kies, wordt de automatische reconstructie niet gedaan, visueel behoud ik hetzelfde uiterlijk als de vorige configuratie. En zelfs als ik dankzij de knop een reconstructie doe, gebeurt er niets. Ik moet de vergelijkingsmanager openen, waar ik merk dat de waarden van de configuratie zijn bijgewerkt, en deze sluiten zodat mijn onderdeel correct wordt weergegeven.
Wat ben je ooit tegen dit probleem aangekomen? En vooral, heb je een oplossing alsjeblieft?
ac cobra 427, ik heb net je macro gelanceerd, het draait al 10 minuten en het zegt "Niet reageren" Ik zal zien hoe het eruit ziet, want ik heb 140 configuraties. Maar ik zal er waarschijnlijk mee moeten stoppen.
gt22 Ik heb deze tutorial al bekeken, maar het beantwoordt mijn vraag niet.
Oh ja, met 140 is het normaal dat ze een beetje maalt. Maar ik heb er nooit een probleem mee gehad, wil je me vertellen hoe het was met al deze configuraties???
Voor onderdeel- en assemblagesjablonen die configuraties bevatten, helpen nieuwe opties u bij het beheren van bestandsgroottes en de tijd die nodig is om ze op te slaan. U kunt de configuraties identificeren die u altijd up-to-date wilt houden. U kunt telkens wanneer u het model opslaat, gegevens uit configuraties in de cache verwijderen.
Net als in de vorige versies:
Als een configuratie nooit is geactiveerd (bijvoorbeeld een configuratie die in een artikelfamilie is gedefinieerd), worden alleen de essentiële configuratiedefinitiegegevens in het model opgenomen. Wanneer u een configuratie voor de eerste keer activeert, wordt de volledige definitie van de configuratiemodelgegevens gegenereerd. Deze volledige gegevensset wordt elke keer dat u het document opslaat, bijgewerkt en opgeslagen. Nadat de volledige gegevensset is gegenereerd, blijft deze standaard beschikbaar telkens wanneer u het model opent. Als u deze volledige dataset direct beschikbaar heeft voor één configuratie, kunt u een aanzienlijke hoeveelheid tijd besparen door van de ene configuratie naar de andere over te schakelen. Voor elke configuratie die u inschakelt, neemt de bestandsgrootte van de sjabloon echter toe, evenals de tijd die nodig is om het bestand opnieuw op te bouwen en op te slaan.
Naar aanleiding van de post van gt22, merkte ik dat al mijn configuraties een vinkje hebben, dus ik denk dat de macro van ac cobra 427 werkte, maar mijn probleem niet oploste, wat mij erg tegenstrijdig lijkt.
Ik heb het net gecontroleerd, door mijn bestand te sluiten en opnieuw te openen, ik heb inderdaad al de . Maar mijn probleem blijft bestaan.
Ik heb functies die worden geactiveerd volgens de dimensiewaarden (bijv. een groef wordt geactiveerd wanneer de diameter een bepaalde waarde overschrijdt). Maar op een zeer tegenstrijdige manier, wanneer ik op een andere configuratie klik, worden de waarden bijgewerkt (ik zie het in de vergelijkingsmanager), maar heel vreemd genoeg gaan de functies verkeerd omdat ze volgens de vergelijkingen zouden moeten worden geactiveerd, maar omdat op het model de waarden niet up-to-date zijn, De functies kunnen niet worden toegepast.
a.leblanc , dus je macro werkt goed, ik slaag erin om alle voor mijn configuraties te hebben, maar mijn probleem is nog steeds aanwezig. Ik heb geprobeerd met de rechtermuisknop te klikken, het verandert ook niets. Nu heb ik net je macro opnieuw opgestart door met de rechtermuisknop te hebben geklikt, ik houd je op de hoogte.
GT22 inderdaad, ik heb dit soort behuizing in mijn configuraties. Om terug te komen op je post zal ik proberen mijn familie van kamers te verdelen.
Is het in de vergelijkingsmanager dat je de fouten hebt of in het model.
Als het in de vergelijkingsmanager staat, heb je dan "Bestelling automatisch oplossen" aangevinkt?
Als dit niet het geval is, klikt u op een functie in functiebeheer en klikt u op functie configureren om alle configuraties in een artikelfamilie bij te werken. Selecteer onder aan het venster de optie Alle configuraties opnieuw opbouwen.
Nou, normaal gesproken, als je de validatietekens voor elke configuratie hebt, is dat omdat mijn macro heeft gewerkt, maar het is de visual die niet volgt??? Raar omdat de macro elke configuratie opent om deze te valideren. Er is misschien een beetje een beetje een trage traagheid???.
industrialcadservices , toen ik je bericht las, dacht ik meteen dat dit mijn probleem zou oplossen, omdat ik deze optie niet had geselecteerd, maar helaas niet... En als ik alle configuraties opnieuw opbouw, door met de rechtermuisknop op een functie in de featureManager te klikken, worden ze opnieuw opgebouwd, maar sommige staan in het rood, wat hetzelfde is als identificeren waar het een probleem is, maar meer niet.
A.Leblanc : Ik geef toe dat ik hier misschien een beetje overtroffen ben door mijn bestand, omdat ik niet begrijp hoe het mogelijk is dat in de vergelijkingen de waarden goed zijn, maar dat ze niet worden bijgewerkt in de parameters/afmetingen van de schetsen.
Ik ga al mijn familie van onderdelen verdelen om lichtere bestanden te hebben en ik kan misschien beter begrijpen waar mijn probleem vandaan komt en vooral zullen de tests korter zijn. Ik kom later vandaag bij je terug met de uitgevoerde tests, maar bedankt allemaal voor je antwoorden!