Ik gebruik een onderdeelmodel dat is gewijd aan het maken van plaatwerkonderdelen.
Dit model bevat standaard de volgende parameters: Artikelcode, Aanduiding, Materiaal, Dikte en Vlak plaatoppervlak.
Het is echter niet mogelijk om de beoordeelde waarde van het vlakke plaatwerkoppervlak dat in de lijst met gelaste onderdelen te vinden is, uit deze waarde te halen: "SW-Flank surface of tôle@@@Article-parts-list-soudées1@Pièce4.SLDPRT".
Als iemand van jullie al met dit probleem is geconfronteerd en de oplossing of een mogelijke oplossing zou hebben, ben ik geïnteresseerd.
Kijk of dat is wat je wilt hebben, om in een briefje te zetten en aan de kamer te bevestigen.
Plaatwerk zijwandoppervlak: $PRPWLD: "Plaatwerk zijwandoppervlak" Het ruwe Oppervlak van de Zijwand van de Bladplaat: $PRPWLD: "Ruw Zijwandoppervlak van het Plaatwerk"
U kunt nog steeds verschillende andere eigenschappen vinden voor het geval dat, en om de links te krijgen, hoeft u alleen maar met de rechtermuisknop op het blok te klikken dat is verhoogd en vervolgens de tekst in het venster te bewerken.
Maar mijn uiteindelijke doel is om een stuklijst te kunnen maken op de assemblage en de materiaalvereisten gemakkelijk te extraheren via een macro.
Totale oppervlakte van dikte A en klasse X plaatwerk
Totale oppervlakte van de plaat van dikte B en klasse Y
Totale oppervlakte van dikte C- en Z-plaat
Ik kan echter niet alle benodigde informatie op één regel krijgen.
Het markeerblad 1 staat op een lijn, maar standaard is SolidWorks in multibody en daarom vind ik mijn plaatwerkinformatie op de onderste "child" lijn, helemaal niet praktisch...
In mijn geval is de eigenschap "Onbewerkt plaatwandoppervlak" alleen beschikbaar via het kolomtype "Aangepaste eigenschap". En ik heb er geen waarde voor terug.
Zie dus wel een rechtsklik op gelaste onderdelenlijsten en kijk dan of je het vinkje voor je hebt staan om een lijst met gelaste onderdelen te maken en automatisch bij te werken. Zie PJ
Er is ook de mogelijkheid om via de mycad tools eigenschappen van het plaatwerk op te halen via smartproperties (ik krijg op deze manier de max lengte en max breedte van een plaatwerkzijde)
Aangezien u toegang heeft tot deze tools van derden, is het aan u om de gemakkelijkste oplossing voor u te zien.
Wanneer u met de rechtermuisknop op artikel 1 van de lijst met gelaste onderdelen klikt, heeft u dan de samenvatting van de lijst zoals in de bijlage???
Met je BOM template krijg ik hetzelfde resultaat als in je tutorial door de BOM op een onderdeel te maken. Maar net als jij is mijn resultaat op twee lijnen.
Bij het uitvoeren van uw stuklijst op een assemblage heb ik geen retourwaarden voor de parameter "Oppervlakte van de ruwe plaatwerkzijwand".