Solidworks Stress Referentie

Hoi allemaal

Mijn probleem is het volgende:

*Een gewalst plaatwerk (dikte: 1,5, roldiameter 1000)
(In feite maakt het niet uit, dit onderdeel zou een cilinder zijn, het zou op hetzelfde neerkomen).
*Schroeven met platte kop.
Het plaatwerk is doorboord met ongeveer vijftig gaten.

Ik wil de spanningsreferenties gebruiken om automatisch een schroef in elk gat te plaatsen.
Elke schroef moet concentrisch zijn ten opzichte van de boor en de platte kop van de schroef moet raken aan de buitenkant van de gebogen plaat.

Ik kan het niet.
Ik ben eigenaar van Solidworks 2024 Education.

Een beetje hulp zou erg handig zijn.

In de tussentijd wens ik u een prettige dag

Kanton Jeanartemis

Hallo, zou een herhaling van componenten in uw geval niet geschikt zijn?

1 like

Hallo.

In feite hangt het allemaal af van hoe je 50 gaten zijn gemaakt

Als ze door herhaling worden gedaan, kunt u de functie " Herhalingen van componenten" in uw assemblage gebruiken

image

Als je ze met punten in een schets hebt gemaakt, kun je " schetsgestuurd componentenpatroon" gebruiken

Zoals ik je al zei, hangt het af van je creatie van de gaten. Kun je hier iets meer over vertellen?

2 likes

Bedankt voor je antwoord.

Sterker nog, bij het inbrengen van een of meer schroeven lukt het me om voor elk gat/schroef een concentriciteit te creëren, maar ik kan de tangentie niet krijgen.
Er moet een probleem zijn in de beperkingsverwijzing...

Hallo;
Normaal gesproken, als uw gaten zijn gemaakt met de Drill Wizard, zou u de functie " Functiegestuurde herhaling/herhaal " moeten kunnen gebruiken.
In dit geval hoeft u slechts een enkele schroef correct in te perken en het oorsprongspunt van de herhaling in te stellen.
https://help.solidworks.com/2022/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_COMPPAT_DERIVED.htm?verRedirect=1

2 likes

Als uw gaten op de vlakke kant van uw plaat zijn gemaakt, zal dit tijdens het buigen ellipsen genereren, ik raad u aan om het schetspunt te gebruiken om de coaxialiteitsbeperking te creëren.

Ik weet niets van herhaling gedreven door een herhaling.
Ik zal naar die kant kijken

Ik weet niet hoe het zit met functiegedreven herhaling.
Ik zal me daarop concentreren.

bedankt voor de link ...

De boren worden gemaakt na het buigen...

Zijn uw gaten materiaalverwijdering of heeft u ze gemaakt met de boorwizard?

Hulp bij het boren

Ik kan bijvoorbeeld de plaatwerkmap en een klinknagel (of schroef) bevestigen

De gaten worden gemaakt met de boorhulp

Om uw beperkingen van uw klinknagels of schroeven op cilindrische componenten te vergemakkelijken, raad ik u aan om " Referentiegeometrieën " (met name punten, vlakken en assen) op uw bevestigingselementen te maken.
Dit vermijdt de beperkingen van tangenties die nooit erg stabiel zijn...
https://help.solidworks.com/2022/french/Solidworks/sldworks/hidd_dve_refpoint.htm?rid=137600

1 like

Ik zal hier aan het eind van de middag naar kijken.
Ik moet even weg.
Ik neem zo snel mogelijk contact met je op.
Hartelijk dank...

Helemaal mee eens op dit punt, de raaklijnen zijn hetzelfde...
Mogelijkheid om het gat te maken via boorhulp met 3D-schets op de buitenschaal van de cilinder, vervolgens cirkelvormige boorspanning en spanning op het 3D-schetspunt (van de boorhulp.
En tot slot herhaling en herhaling gedreven zoals genoemd door @coin37coin en @Maclane .

2 likes

Oh my, dat betekent veel voor mij.
Dat heb ik nog nooit gebruikt.
Op een vlakke ondergrond heb ik geen probleem, als ik schroeven insteek, worden ze achter elkaar geplaatst op elk gat waarop ik ze presenteer.
Op deze schroeven heb ik een beperkingsreferentie gezet en alles is in orde.
Aan de andere kant, als ik hetzelfde doe op een niet-vlakke ondergrond, werkt niets.
Ik behoud het idee van herhaling gedreven door een herhaling.

De piercings die gemaakt worden zijn niet altijd herhalingen. Soms zijn ze op een onregelmatige manier gerangschikt volgens de montage.

Ik begrijp het niet als je zegt " cirkelvormige beperking van het boren en beperking op het 3D-schetspunt (van de hulp voor het boren "...