*Een gewalst plaatwerk (dikte: 1,5, roldiameter 1000) (In feite maakt het niet uit, dit onderdeel zou een cilinder zijn, het zou op hetzelfde neerkomen). *Schroeven met platte kop. Het plaatwerk is doorboord met ongeveer vijftig gaten.
Ik wil de spanningsreferenties gebruiken om automatisch een schroef in elk gat te plaatsen. Elke schroef moet concentrisch zijn ten opzichte van de boor en de platte kop van de schroef moet raken aan de buitenkant van de gebogen plaat.
Ik kan het niet. Ik ben eigenaar van Solidworks 2024 Education.
Sterker nog, bij het inbrengen van een of meer schroeven lukt het me om voor elk gat/schroef een concentriciteit te creëren, maar ik kan de tangentie niet krijgen. Er moet een probleem zijn in de beperkingsverwijzing...
Als uw gaten op de vlakke kant van uw plaat zijn gemaakt, zal dit tijdens het buigen ellipsen genereren, ik raad u aan om het schetspunt te gebruiken om de coaxialiteitsbeperking te creëren.
Om uw beperkingen van uw klinknagels of schroeven op cilindrische componenten te vergemakkelijken, raad ik u aan om " Referentiegeometrieën " (met name punten, vlakken en assen) op uw bevestigingselementen te maken. Dit vermijdt de beperkingen van tangenties die nooit erg stabiel zijn... https://help.solidworks.com/2022/french/Solidworks/sldworks/hidd_dve_refpoint.htm?rid=137600
Helemaal mee eens op dit punt, de raaklijnen zijn hetzelfde... Mogelijkheid om het gat te maken via boorhulp met 3D-schets op de buitenschaal van de cilinder, vervolgens cirkelvormige boorspanning en spanning op het 3D-schetspunt (van de boorhulp. En tot slot herhaling en herhaling gedreven zoals genoemd door @coin37coin en @Maclane .
Oh my, dat betekent veel voor mij. Dat heb ik nog nooit gebruikt. Op een vlakke ondergrond heb ik geen probleem, als ik schroeven insteek, worden ze achter elkaar geplaatst op elk gat waarop ik ze presenteer. Op deze schroeven heb ik een beperkingsreferentie gezet en alles is in orde. Aan de andere kant, als ik hetzelfde doe op een niet-vlakke ondergrond, werkt niets. Ik behoud het idee van herhaling gedreven door een herhaling.