Hallo,
Ik gebruik de spanningsreferenties al graag voor schroeven en draaiende onderdelen.
Ik wil deze functie graag implementeren op prismatische onderdelen die ik heel regelmatig in elkaar zet.
Voorbeeld: een bit in een zwaluwstaartbehuizing.
Op dit moment doe ik dit door handmatig 3 coincidentiebeperkingen tussen vlakke vlakken toe te voegen.
Ik heb verschillende video's gezien die me doen denken dat het haalbaar is, maar tot nu toe zijn mijn pogingen niet succesvol geweest en ben ik een paar haren kwijtgeraakt...
Voorbeelden:
Heb je feedback over deze functie, of zelfs tips om de spanningsreferenties op elk onderdeel correct in te stellen?
Alvast bedankt!
Hallo;
Ik gebruik deze spanningsreferenties op mijn schroefkoppen en ringen, de expressieve feedback die ik ervan krijg is:
Gebruik geen vlakken maar randen (dit heeft nooit gewerkt met coincidentievlakken + coaxialiteitsdiameters).
Om nog maar te zwijgen van de " TAB "-toets (voordat je de component loslaat) als de beperking ondersteboven gaat (iets wat bij Solidworks
nooit gebeurt).
3 likes
Het werkt inderdaad heel goed met ronde randen (ik gebruik dezelfde techniek als jij voor mijn schroeven, ringen en moeren).
Mijn probleem is eigenlijk dat ik dezelfde functionaliteit reproduceer met prismatische onderdelen (zie afbeeldingen).
Ik probeer het met veel referenties van verschillende beperkingen en voor nu ... Het is een mislukking.
Heb je het geprobeerd met magnetische beperkingen?
2 likes
Ik had een demo van magnetische beperkingen gezien maar nooit gebruikt...
Het is nog steeds bizar dat het niet werkt met constraint-referenties, het lijkt zo simpel in de eerste video die ik plaatste...
2 likes
Hallo,
In je eerste tutorialvideo lijken deze vlak/vlakbeperkingen goed te werken.
Ik denk dat hiervoor:
- Je moet letten op de oriëntaties (keuze van de slimme partner om te weten of de vliegtuigen hun tegenovergestelde normaal hebben of niet). Als de oriëntatie slecht is op de tweede en/of derde ronde, moet het snel buggen.
Het is mogelijk dat het minder goed werkt als het resultaat niet 100% beperkt is (in het voorbeeld eindigen de twee delen volledig aan elkaar en wil je waarschijnlijk de axiale translatie behouden).
Als je slides theoretisch tussen componenten spelen, zou dat niet moeten helpen.
Inderdaad, ik denk dat de configuratie veel speelt, maar het is niet makkelijk om de invloed van elke parameter te kennen...
In werkelijkheid hoef ik alleen de drie kanten te beperken, ik probeer geen mate van vrijheid te behouden.
De twee kamers hebben dezelfde afmetingen (het functionele spel wordt beheerd op basis van de tekening).
Om te werken, moet het ofwel een eenvoudige cirkelvormige rand in constraint ref zoals @Maclane en het blijft zonder problemen aan elke boor (cirkelvormige rand) vast.
Of constraint ref (identiek) om in de 2 kamers met dezelfde referentienaam te worden geplaatst. (1)
En zet ook het gezond verstand (idealiter slechts één kant op als de tegenovergestelde of dezelfde richting (2)) en voor de andere zet N'importe.( (3) en (4))
Bijgevoegd is een voorbeeld dat in ongeveer 5 minuten is gemaakt en functioneel is:
Assembly1.SLDASM (60,8 KB)
Item1.SLDPRT (60,2 KB)
Item2.SLDPRT (73,2 KB)
1 like
Hartelijk dank, sbadenis 
Helaas... Voor mij
werkt het niet!
Hij probeert beperkingen op te leggen, maar dat maakt een beetje een rommeltje.
Ik begin te denken dat er een kwestie is van het instellen van de aanmeldingsopties.
1 like
Voor mij, SW2023, had ik verschillende tests gedaan, het was veel grilliger op oudere versies van SW en ik moet toegeven dat ik aangenaam verrast was.
Maar ja, deze functie is behoorlijk grillig en niet altijd makkelijk te creëren.

Voor de SW-opties kun je een tijdelijke reset van de instellingen proberen, daarna met de 2 delen en dan zie je of het van je SW-profiel komt.
Om dit te doen sluit je SW, start je SW RX en klik je hier om SW te openen met de instellingen zoals geïnstalleerd (voor de huidige sessie alleen nadat je profiel terugkomt).
Bedankt voor de tip (ik leer zeker veel dingen!).
Helaas verandert het niets 
(Ik zit in SW 2025)
1 like
Dus het komt niet uit het profiel, misschien variabel afhankelijk van de versie van SW?
Probeer de referentiebeperkingen te verwijderen en het identiek te maken in SW2025.
Nou, ik heb nog een paar tests gedaan; Het lijkt erop dat ik een correct resultaat kan krijgen zolang ik ten minste één coaxialiteitsbeperking heb.
1 like
De naam van de referenties is hetzelfde in de twee stukken?? Dit lijkt essentieel voor de operatie
1 like