Realistyczne renderowanie dla studenckiej wersji Solidworks

Witam

Trochę kontekstu... Jestem studentką biżuterii. Na egzamin muszę zrobić teczkę z propozycjami biżuterii.

Niektóre z tych klejnotów wykonałem w 3D na studenckiej wersji Solidworks, którą pobrałem na swój komputer. Problem polega na tym, że wersja studencka jest dość podstawowa i nie zawiera Photoview 360 ani Visualize. Powiedziałem więc sobie, że wymodeluję biżuterię na moim komputerze, a następnie przeniosę ją na komputer w mojej szkole, aby móc korzystać z Photoview 360. Z wyjątkiem tego, że wersja Solidworks mojej szkoły jest starsza niż moja wersja studencka (2022), więc nie mogę otworzyć swoich plików! Kończę więc z bezużytecznymi plikami, których przebudowa i ponowne złożenie zajęłoby zbyt dużo czasu.

Szukam więc kogoś, kto chciałby mi pomóc w tworzeniu tych realistycznych renderingów: przesyłam mu moje pliki, a następnie on/ona przesyła mi obrazy tych renderingów, abym mógł je zintegrować z moim folderem.

Bardzo dziękujemy za pomoc! :slight_smile:

Innym rozwiązaniem jest eksport w formacie neutralnym z wersji studenckiej (krok), a następnie renderowanie go samodzielnie, importując te neutralne formaty ze szkoły.
A jeśli zajdzie taka potrzeba, prosisz o radę dotyczącą realizacji tych renderingów.
Tutaj chcemy prowadzić, ale w żaden sposób nie jesteśmy tutaj, aby wykonywać pracę na polecenie!

3 polubienia

Zgadzam się z @sbadenis. Przejście na format STEP wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem!
Zwłaszcza, że zastanawiam się, czy klasyczne Solidworks nie będą "narzekać" na pracę z wersją studencką

2 polubienia

Dziękuję za odpowiedzi!
Przepraszam, to naprawdę nie był pomysł, że wykonujesz pracę za mnie, ale nie widziałem żadnych innych rozwiązań :flushed:

Czyli z drugiej strony nie wszystko rozumiałam...
Jaki jest format kroku? Jak przekonwertować moje pliki na krok? Czy będę mógł otworzyć moje pliki na komputerach szkolnych? Co to znaczy, że rendery wykonuję sam?