Een beetje context... Ik ben een sieradenstudent. Voor mijn examen moet ik een dossier maken, met voorstellen voor sieraden.
Ik heb een aantal van deze edelstenen in 3d gemaakt op een studentenversie van Solidworks die ik naar mijn pc heb gedownload. Het probleem is dat de studentenversie vrij eenvoudig is en geen Photoview 360 of Visualize bevat. Dus ik zei tegen mezelf dat ik de sieraden op mijn pc zou modelleren en vervolgens naar een pc op mijn school zou overbrengen om Photoview 360 te kunnen gebruiken. Behalve dan dat de Solidworks-versie van mijn school ouder is dan mijn studentenversie (2022), dus ik kan mijn bestanden niet openen! Dus ik eindig met onbruikbare bestanden, die te lang zouden duren om te verbouwen en weer in elkaar te zetten.
Dus ik ben op zoek naar iemand die me wil helpen deze realistische weergaven voor mij te maken: ik draag mijn bestanden over aan hem/haar, dan draagt hij/zij de afbeeldingen van deze weergaven over aan mij zodat ik ze in mijn map kan integreren.
Een andere oplossing is om in neutraal formaat te exporteren vanuit je studentenversie (stap) en het vervolgens zelf te renderen, waarbij je deze neutrale formaten van school importeert. En indien nodig vraag je advies voor de realisatie van deze renderings. Hier willen we leiden, maar we zijn hier op geen enkele manier om het werk op commando te doen!
Ik ben het met @sbadenis eens. Overstappen op het STEP-formaat lijkt mij de beste oplossing! Vooral omdat ik me afvraag of klassieke Solidworks niet zal "klagen" over het werken met een studentenversie
Dank u voor uw antwoorden! Sorry, het was echt niet het idee dat je het werk voor me deed, maar ik zag geen andere oplossingen
Dus aan de andere kant begreep ik niet alles... Wat is de stapindeling? Hoe converteer ik mijn bestanden naar step? Kan ik mijn bestanden openen met de schoolcomputers? Wat betekent het dat ik de renderings zelf doe? Sorry, ik weet er niet veel van...