Een beetje context... Ik ben een sieradenstudent. Voor mijn examen moet ik een dossier maken, met voorstellen voor sieraden.
Ik heb een aantal van deze edelstenen in 3d gemaakt op een studentenversie van Solidworks die ik naar mijn pc heb gedownload. Het probleem is dat de studentenversie vrij eenvoudig is en geen Photoview 360 of Visualize bevat. Dus ik zei tegen mezelf dat ik de sieraden op mijn pc zou modelleren en vervolgens naar een pc op mijn school zou overbrengen om Photoview 360 te kunnen gebruiken. Behalve dan dat de Solidworks-versie van mijn school ouder is dan mijn studentenversie (2022), dus ik kan mijn bestanden niet openen! Dus ik eindig met onbruikbare bestanden, die te lang zouden duren om te verbouwen en weer in elkaar te zetten.
Dus ik ben op zoek naar iemand die me wil helpen deze realistische weergaven voor mij te maken: ik draag mijn bestanden over aan hem/haar, dan draagt hij/zij de afbeeldingen van deze weergaven over aan mij zodat ik ze in mijn map kan integreren.
Een andere oplossing is om in neutraal formaat te exporteren vanuit je studentenversie (stap) en het vervolgens zelf te renderen, waarbij je deze neutrale formaten van school importeert. En indien nodig vraag je advies voor de realisatie van deze renderings. Hier willen we leiden, maar we zijn hier op geen enkele manier om het werk op commando te doen!
Ik ben het met @sbadenis eens. Overstappen op het STEP-formaat lijkt mij de beste oplossing! Vooral omdat ik me afvraag of klassieke Solidworks niet zal "klagen" over het werken met een studentenversie
Dank u voor uw antwoorden! Sorry, het was echt niet het idee dat je het werk voor me deed, maar ik zag geen andere oplossingen
Dus aan de andere kant begreep ik niet alles... Wat is de stapindeling? Hoe converteer ik mijn bestanden naar step? Kan ik mijn bestanden openen met de schoolcomputers? Wat betekent het dat ik de renderings zelf doe? Sorry, ik weet er niet veel van...
Vanaf uw pc onder SW, bestand opslaan als .step Ap214 (behoudt de kleuren) Vervolgens wordt het pc-bestand van de school geopend (de stap) en wordt het automatisch geïmporteerd in een SW-bestand dat u vervolgens kunt wijzigen op het niveau van renderings via bijvoorbeeld Photoview 360. Het enige probleem is dat de stap lichamen behoudt, geen functies, dus het onderdeel is gecompliceerd na export.
Ja hetzelfde, onderdelen of assemblages geen probleem, het is gemaakt om te exporteren naar andere 3D-software of naar SW ook neutraal formaat en gemeenschappelijk voor verschillende software.
Nikkel! Ik zal de conversie vanavond doen, maar ik zal pas volgende week woensdag toegang hebben tot de schoolcomputers... Ik zal je op dat moment feedback geven Maar in ieder geval heel erg bedankt voor je hulp!
U kunt zelfs de export en vervolgens de import thuis testen om de manipulatie te realiseren. Ook als je niet verder bent met je rendering en je import op school opnieuw moet worden gedaan. Je weet in ieder geval al hoe je je import moet doen.
We moeten veranderen, de reactie van @coin37coin zien, wat inderdaad een goede praktijk is. Als een dood formaat geeft dit ook de versie als er meerdere versies zijn.
Goedenavond Ik heb je techniek geprobeerd door mijn bestanden naar een stapbestand te converteren. Helaas werkte het niet zo goed voor montagebestanden... Geen probleem om het bestand op te slaan en te openen, maar zodra het bestand is geopend, is het scherm leeg, het juweel is onzichtbaar. Hetzelfde geldt voor de ap203-stap.
Aan de andere kant werkte het goed voor een eenvoudig bestand!
Misschien ligt het aan mij die het verprutst heeft of iets vergeten is... Of misschien komt het gewoon door mijn studentenversie en hoop ik dat deze correct wordt geopend op de schoolcomputers
Goedenavond Een punt om te controleren tijdens de exportprocedure: na het kiezen van het type " STEP ", klikt u op de knop " Opties..." » In het optievenster, " Uitvoer als " gebied, selecteer het selectievakje " Volume/Oppervlaktegeometrie " om de geometrische objecten te exporteren als een SolidWorks-body.
Hallo Dank u voor de verduidelijking. Ik heb het gecontroleerd, de volumegeometrie is gecontroleerd, evenals "exporteer vlak-/randeigenschappen" en "verdeel periodieke vlakken". Ik heb de laatste twee uitgeschakeld en opnieuw opgenomen, maar nog steeds hetzelfde resultaat...
Mogelijkheid om in _Xt ook te exporteren om te testen. Bevat uw onderdeel geen oppervlak? In 1 volume in 2 oppervlaktelichamen
Oppervlaktelichamen kunnen een probleem zijn voor export (niet genaaid...) Plaats indien nodig een schermafdruk van uw (uitgeklapte) functieboom om te controleren