Enige tijd geleden stelde ik een vraag over Composer, en met de hulp van de gemeenschap (die ik nogmaals bedank!) ben ik erin geslaagd mijn probleem destijds op te lossen.
Wat de continuïteit van mijn werk betreft, werd ik geconfronteerd met een ander probleem waarvoor ik geen oplossing heb kunnen vinden. Mijn doel is altijd om bronzen platen te laten verschijnen in gearceerde weergave met randen en om het subassemblage, waar ze zijn gemonteerd, in silhouet te laten verschijnen. (Zie het resultaat op mijn vorige vraag)
Ik ga als volgt te werk: ik stel de algemene weergave in op "Aangepast" Dan selecteer ik mijn subset en zet ik alle stukken in silhouet. Dan selecteer ik mijn bronzen platen en geef ze gearceerd met randen.
Het probleem dat ik tegenkom is dat sommige stukken transparant zijn, om ik weet niet welke reden, inclusief degene die ik moet benadrukken. Ik heb geprobeerd hun weergavemodus te wijzigen, op de dekking te spelen, maar niets helpt...
Hallo, is de grafische kaart up-to-date?
Anders is het hoogstens een probleem van silhouet dat op elk onderdeel of elke subassemblage moet worden toegepast?
.PL: Ja, mijn grafische kaart is up-to-date. De rest van uw antwoord begrijp ik niet. Ik heb geprobeerd mijn rendering toe te passen op het onderdeel en/of de subset waaruit het afkomstig is, maar het resultaat blijft hetzelfde.
Coyote: Ja, iedereen geeft volgas, ik voeg een screenshot toe.
Snelle vraag, kan het probleem komen van het 3D-model van SolidWorks? Deze subset is getekend op SolidWorks, misschien zou de oplossing zijn om daarnaar te zoeken?
Niets aan de SolidWorks-kant, de onderdelen zijn perfect zichtbaar op dezelfde manier als de andere.
Bedankt voor je antwoord GT22, maar zoals Coyote opmerkt, wil ik geen fotoweergave, maar gewoon een technische weergave die bronzen platen benadrukt, in een assemblage. Dus:
Nee, ik kan niet lijken te hebben weergegeven zonder dat deze stukken transparant zijn. Of het nu in "Modus" is, algemeen weergegeven of door de gewenste subset te selecteren.