Renderen op SolidWorks Composer

Hallo allemaal.

Enige tijd geleden stelde ik een vraag over Composer, en  met de hulp van de gemeenschap (die ik nogmaals bedank!) ben ik erin geslaagd mijn probleem destijds op te lossen.

Koppeling: http://www.lynkoa.com/forum/3d/cache-les-arretes-interieur

Wat de continuïteit van mijn werk betreft, werd ik geconfronteerd met een ander probleem waarvoor ik geen oplossing heb kunnen vinden. Mijn doel is altijd om bronzen platen te laten verschijnen in gearceerde weergave met randen en om het subassemblage, waar ze zijn gemonteerd, in silhouet te laten verschijnen. (Zie het resultaat op mijn vorige vraag)

Ik ga als volgt te werk: ik stel de algemene weergave in op "Aangepast" Dan selecteer ik mijn subset en zet ik alle stukken in silhouet. Dan selecteer ik mijn bronzen platen en geef ze gearceerd met randen.

Het probleem dat ik tegenkom is dat sommige stukken transparant zijn, om ik weet niet welke reden, inclusief degene die ik moet benadrukken. Ik heb geprobeerd hun weergavemodus te wijzigen, op de dekking te spelen, maar niets helpt...

Heeft iemand een oplossing voor mij ?

Bedankt.

Ik voeg een schermafdruk toe

composer_probleme.png
Hallo, is de grafische kaart up-to-date? Anders is het hoogstens een probleem van silhouet dat op elk onderdeel of elke subassemblage moet worden toegepast?

Hallo

Weet u zeker dat de dekking van dit onderdeel op volle snelheid op 255 staat?

@+

.PL: Ja, mijn grafische kaart is up-to-date. De rest van uw antwoord begrijp ik niet. Ik heb geprobeerd mijn rendering toe te passen op het onderdeel en/of de subset waaruit het afkomstig is, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Coyote: Ja, iedereen geeft volgas, ik voeg een screenshot toe.

Dank u voor uw antwoorden.

lynkoa_1.png

Oeps, sorry slechte behandeling op de zeefdruk.

lynkoa_1.png

Een zeefdruk van de eigenschappen van de subassemblage die in silhouet zou moeten zijn (degene die het stuk "bedekt" dat moet worden gemarkeerd).

Hier komt Coyote

lynkoa_2.png

Probeer te spelen op de prioriteit van dit laatste stuk dat nog steeds in de aangepaste rendering-sectie staat.

Ik heb het geprobeerd, maar het resultaat is niet erg overtuigend :-s

lynkoa_3.png

???? Ik zie het echt niet, sorry...

Zie deze link

http://www.lynkoa.com/forum/documents-commerciaux/ameliorer-le-rendu-graphique-d-une-piece-en-verre-dans-swcomposer

Conclusie: als ik het goed begrepen heb, is componeren niet gemaakt om te renderen

Het is beter om een kopie van een deel door te geven op photoview

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/preparation-de-l-environnement-et-rendu-avec-3dvia-composer

@+ ;-))

Heel erg bedankt voor je hulp Coyote :-\

Snelle vraag, kan het probleem komen van het 3D-model van SolidWorks? Deze subset is getekend op SolidWorks, misschien zou de oplossing zijn om daarnaar te zoeken?

Ik zie niet in waarom, maar misschien is het in SolidWorks transparant en behoudt het deze eigenschap standaard.

Laat het ons weten als dit het geval is.

@GT22 staat Photoview u niet toe om te doen wat @Santino wilt. Hij wil een technische weergave, geen fotoweergave.

1 like

Niets aan de SolidWorks-kant, de onderdelen zijn perfect zichtbaar op dezelfde manier als de andere.

Bedankt voor je antwoord GT22, maar zoals Coyote opmerkt, wil ik geen fotoweergave, maar gewoon een technische weergave die bronzen platen benadrukt, in een assemblage. Dus:

le_resultat.png
2 likes

Zijn er in SolidWorks oppervlakken of vaste stoffen?

Als je alleen deze stukken in compose invoegt, lukt het je dan om de juiste weergave te krijgen?

Hetzelfde geldt voor het bestand dat het probleem veroorzaakt en werkt de silouhette-modus goed op de hele set?

@+

Ja, ik begreep het goed 

maar omdat het niet visueel genoeg was naar jouw smaak, als ik me niet vergis bij het lezen van de vraag en de antwoorden

Ik ben zo vrij geweest om dit antwoord te posten

Dat is alles

Fijne dag

@+ ;-))

1 like

In SolidWorks zijn het vaste stoffen.

Nee, ik kan niet lijken te hebben weergegeven zonder dat deze stukken transparant zijn. Of het nu in "Modus" is, algemeen weergegeven of door de gewenste subset te selecteren.

Ik voeg een schermafdruk toe.

lynkoa_4.png
1 like

Wat is het materiaal van het onderdeel in SolidWorks?

Bedankt voor je GT22-tutorial, je hebt het goed gedaan, het zal nog steeds nuttig zijn voor een ander project dat binnenkort komt :-)

Ik voeg de grafische weergave van de gewenste subset toe, in solidworks.

piece_solid.png
1 like

C 45 E