Herhaling van een set op een cilindrisch gezicht

Hallo allemaal

Heeft iemand een eenvoudigere oplossing dan wat ik deed voor de herhaling van de " golvende " set?
Golvend decor. SLDPRT (43.8 MB)

Mijn 1e idee was om een bocht rond de cilinder te maken en deze te gebruiken om een bochtgestuurde herhaling te doen, maar het is me nooit gelukt.
Ik probeerde een andere methode met een schets, maar de repetities verliepen niet zoals ik wilde.

Ik beproef hier mijn geluk, want het bestand is zwaar om te openen met deze build.
Bij voorbaat dank

Toekomstige versie van mijn kant niet mogelijk om de build te zien (dus >sw2023).
Een screenshot?

Ter informatie, ik heb een 1e scan gedaan, ik heb een cirkelvormige herhaling gedaan op 120° (de 120° is omdat de rimpeling terugkeert naar het " symmetrische " punt) en ik heb elk lichaam dat door een bepaalde waarde is gecreëerd, verschoven om dit effect te geven dat de klant wil. Ik heb dit alles vervolgens in 360° herhaald en gecombineerd. :hot_face:

Van mijn kant zou ik het onderdeel hebben getekend door omwenteling, dan moet er nog een veeg worden toegevoegd door materiaalverwijdering en een cirkelvormige herhaling om de draadsnijfunctie af te maken.
Bijgevoegd is een screenshot van het principe van de bijlage in versie
6G7H3kJgIj
Test1.SLDPRT (839.8 KB)
SW2023:

1 like

Hallo;

Ik vraag me af of het niet de moeite waard is om te kijken naar het maken van 3D-texturen voor dit soort effecten:
https://help.solidworks.com/2021/french/SolidWorks/sldworks/t_creating_3d_textures_help.htm
https://www.goengineer.com/blog/solidworks-3d-texture-tool

Of een herhaling aangedreven door een curve zou lichaamsverschuivingen moeten kunnen vervangen... Kunt u ons vertellen in hoeverre u gefaald hebt met deze functie?

2 likes

Bedankt voor je hulp, maar het is complexer dan dat.
Kijk goed, er is ook een X-golf

's Middags doe ik de test nog een keer met screenshots. Nu moet ik een studie over iets anders afronden. Bedankt

Ja, ik had het eigenlijk niet gemerkt.:rofl:

Aan de andere kant kunt u met een dimensie die u vervolgens bestuurt, een verschuivingsverhoging toevoegen (of deze handmatig invoeren bij elk exemplaar)
Voorbeeld met de regelbare 16 dimensie en 3mm stappen

Anders handmatige invoer op elke paarse stip.
Het resultaat:

Met handmatige invoer:

Test1.SLDPRT (332.3 KB)

Een andere techniek die werkt is wikkelen, maar je moet wel goed rekenen :sweat_smile:

@FRED78 Kun jij je idee ontwikkelen?

@Maclane texturen ooit gedaan en je hebt de juiste textuur nodig om de gewenste look te krijgen van wat ik heb gezien.

Voor herhaling in de bocht komt het hier vast te zitten.

Ik kan haar niet in het gezicht krijgen.

Ik heb het geprobeerd met een samengestelde curve van de scheidingslijn.
Ik heb het geprobeerd met een 3D schets
Ik kan nergens komen.

@sbadenis
Je idee was verleidelijk, ik had het al geprobeerd zonder deze variatieparameter te kennen.
Het resultaat ligt dicht bij de gewenste uiteindelijke weergave, maar SW blokkeert enkele parameters. Het ontzegt me constante spatiëring als ik een variatie wil integreren.
Dus ik probeerde met de afstand tussen voorvallen door 1 op 1 de waarden in te voeren, aangezien mijn curve golft in + en - maar er zijn geen waarden minder dan 10 nodig (mijn referentiezijde)
Dus ik probeerde een hoekig gedeelte en maakte toen symmetrieën, maar ik ben het vergeten, de reconstructietijd is meer dan 200 seconden.
Met mijn methode zit ik op 60 seconden.

1 like

Inderdaad is de reconstructie ook nogal traag, aan de andere kant is mijn stuk achteraf lichter.
Door de rebuild-balk te blokkeren, kunt u iets meer tijd besteden aan het ontwerpen ervan, maar minder tijd aan het openen ervan.
Je kunt je golf ook verlengen, zodat je niet onder je waarde van 10 hoeft te gaan en je rimpeling terugkrijgt. (ongeveer 20 of 30 mm in plaats van 10 mm om symmetrie en traagheid te voorkomen)
Het is dan aan jou om te kijken wat het beste bij je past tussen de 2 oplossingen!

Bedankt voor je hulp @sbadenis.
Ik denk dat elke waarde in plaats van mijn 10 niet zal toestaan wat je zegt. Ik heb het over de rimpeling andersom.

Aan de andere kant heb ik net je methode geprobeerd op een andere set die ik moet maken en het is geweldig.

1 like

Ja, sorry, het leek me een goed idee...
Ik probeerde het met een herhaling op basis van een Helix/spiraal type schets... maar geen manier om het verwijderen van materiaal dat aan de cilinder raakt te maken...

@Maclane het is een gedoe mijn ding :rofl:

Zelfs het verschuiven van je oorsprong naar raakvlakken? Op die manier is de offset altijd in dezelfde richting (positief)
image

Als het helpt:

repetitdecor2. SLDPRT (5.2 MB) (SW2020)

Ik zal later meer details geven als dat nodig is, maar in principe bijna dezelfde methode als @sbadenis maar de minimale variatie herhalen om terug te vallen op de eerste verschuiving, en vervolgens de geometrie van de 1e herhaling herhalen. De reconstructie gaat vrij snel met deze methode.

1 like

@Sylk Bedankt voor je hulp, maar je cirkelvormige herhaling met stapje gaat maar in 1 richting, ik heb een rimpeling in 2 richtingen nodig.

@sbadenis Ik heb veel dingen geprobeerd, maar ik word gek van SW.

Hij herhaalt een veeg en weigert.

Als ik dat doe door body te selecteren, kan ik niet meer toenemen.

Als ik doe vanuit een verwijdering van materiaal en ik doe een herhaling in stappen, vervormt het mijn golvingen :woozy_face:
Mijn methode is, ondanks de complexiteit en het aantal stappen om het gewenste resultaat te bereiken, op dit moment de enige oplossing die bij mij past. Sorry vrienden :stuck_out_tongue_winking_eye: