Tapweergave in assemblagetekening

Hallo, ik heb een probleem met het tikken van een onderdeel dat min of meer correct wordt weergegeven in de tekening van het onderdeel, maar dat volledig van de plaat is in de tekening van de assemblage. Het tappen is 35 mm op een gat van 235 mm gemaakt met de boorwizard.

Tekening van de kamer:

Tekening van de montage, de draad verschijnt niet in de sectie:

Het tekenen van de assemblage of het tappen doet de volledige lengte van het boren!!

Alle opties in Skin lijken mij correct:

Hetzelfde in het algemeen:

Het is hetzelfde onderdeel, geen configuratie...
Ik ben aan het drogen, dus als je een idee hebt, is het welkom... Bedankt.

Hallo pascal.label,
Het is inderdaad een beetje raar.
Uh, zou ik zeggen, hoe heb je deze draad gemaakt? Ofwel door draadannotatie direct in de 3D in te voegen of met een tapboorfunctie?
Omdat het met de functie zou moeten werken, maar met de draadannotatie die direct in de 3d is ingevoegd, moet je controleren of je onbelemmerd of door alles heen zet.
Voor mij zet je eenogig met een lengte van 35.
Nou, mijn bericht wordt verwerkt, dus het is onmogelijk om screenshots voor je te maken.

Probeer dit om te zien of het werkt =>https://mycad.visiativ.com/en/contenu/affichage-trait-fin-dun-taraudage-sur-mep-sw-2022-sp4-cela-fonctionne-aussi-sur-les-autres-v
en dat =>Threading-Threading probleem op MEP (SW)
en ook deze Weergave draad automatische tekening
2023 SolidWorks - Upgraden van héritées.pdf thread-representaties (120.3 KB)

Vink voor uw snede de " gedeeltelijke snede optie" aan, die ook de weergave zal verbeteren.
Laten we op de hoogte blijven.
@+.
AR.

1 like

Het tappen/boren is in één keer gemaakt met de boorhulp met de volgende parameters:

Ik heb het ook in 2 keer geprobeerd, het tikken en daarna het gat in Ø18,5

Voor het resultaat, niet al te slecht, na het deel:

en deze (slecht) op de montage:

, mist de fijne lijntjes van de 1/2" kraan...

Onbegrijpelijk...

Re hallo pascal.label,
Ja inderdaad, het is raar!!
Het is een 1/2 lange 35mm gaskraan.
Ik zal eraan toevoegen dat de gasdraden en draden gestandaardiseerd zijn, dus daarom is er deze weergave.
Ik kijk ernaar, we houden ons op de hoogte.
Nou dat is het voor de getapte lengte voor gasdraad, alleen ter informatie =>

@+.
AR.

Bedankt voor de antwoorden...
De weergave van het onderdeel is correct en ik gebruik dezelfde basiskaart voor de assemblage met dezelfde parameters, aangezien het vakje "threadrepresentaties toestaan voor upgraden" is aangevinkt, zie ik niet waar het probleem vandaan komt.

Hallo

Nou, ik heb het net getest, het gedrag is hetzelfde, of het nu het onderdeel of de montage is.
Het ruikt als een goede grote bug voor gezinnen. De tekenmodule bij SW is het slechte relatief.

Hallo;
Heb je geprobeerd de " modelobjecten " in je tekening te importeren?

… (Wees voorzichtig, vergeet niet om alles uit te vinken behalve " Threadweergave " in het vak " Annotatie ").

Voorheen: importeren van de objecten uit het model.

Na het importeren:
image

Vriendelijke groeten.

1 like

Het is magisch:

Bovenkant, direct aftappen in de ASM
De andere twee in de PRT
ASM visueel:

ASM-beker:

Edit: Conclusie, niet weergeven in gearceerde modus in de tekening.

Door het importeren van de modelobjecten werkt het, iets wat je niet hoeft te doen in de tekening van het onderdeel!!
Raar dit ding wel.
Ik ben op SW2021, is het hetzelfde in 2022/ 2023???
Bedankt.

Hallo Pascal.babel,
Ja, soms op de SW2022 SP4-versie.
AR.