Het vinden van de eigenschappen van een onderdeel in een multibody

Hallo

Wanneer ik multi-body werk doe in plaatwerk of gelaste constructie, zorg ik ervoor dat de gepersonaliseerde eigenschappen van elk onderdeel waaruit de multibody bestaat (plannummer, materiaal, buigradius, ve, enz.) worden voltooid.

Als ik de lichamen opsla, stel ik ook de eigenschappen opslaan, maar als ik de kamer open, kom ik uit bij de kenmerken van de multibody en niet bij de kamer.

Waarom en hoe repareer je het?

Dank u voor uw verlichting

2 likes

Goedenavond

Ik heb net de test gedaan, ik heb een eenvoudig hoekijzer gemaakt en ik heb een eenvoudige gevouwen functie toegevoegd om er een andere hoek aan te plakken.

De eigenschappen van de onderdelen heb ik ingevuld via het custom property formulier.

Ik heb de lichamen opgeslagen door het vakje aan te vinken en de tekening te maken, de eigenschappen werden normaal ingevoegd... (Zie afbeelding)

mutlicorps.png
2 likes

Hoi Bart,

Ik moet iets missen, ik ga het nog een keer doen

2 likes

Waar vul je de eigenschappen in?

Hebben de onderdelen een afwijkende dikte, buiging v, of andere?

Ik zal proberen met een gelaste constructie te zien.

2 likes

Wat ik moet informeren in het multikorps

propriete_dans_le_multicorps.jpg
2 likes

wat ik in de kamer vind

propriete_dans_la_piece.jpg
1 like

Ziet het er zo uit tijdens het opnemen?

multi.png
2 likes

Ik heb dit

sans_titre.jpg
2 likes

Uw kamer is in volume.

Hierdoor komen er meer eigenschappen van gelaste onderdelen

2 likes

Kunt u uw multibody opsturen?

2 likes

Ja

guide_chaine_lg_5244_mm.sldprt
2 likes

Ik heb niet dezelfde optie als jij Bart in het redden van rare lichamen

2 likes

Door een beetje te prutsen lukte het me om het probleem te omzeilen.

En ik denk dat ik weet waarom Solidworks dit kleine insect creëert.

Laat het me uitleggen:

Toen ik de lichamen van je multibody redde, heeft Solidworks de lichamen in "Stock" opgeslagen.

De enige manier die ik vond was om dit onderdeel achteraf om te zetten in plaatwerk om alle bijbehorende eigenschappen te herstellen.

Maar ik begrijp niet waarom Solidworks uw plaatwerkcarrosserieën niet rechtstreeks registreert.

Dus ik keek naar je ontwerp. Het viel me op dat je veel plaatwerk conversie gebruikt. Dus ik denk dat deze opeenstapeling van plaatwerkconversies Soldiworks op dit niveau irriteert.

Conclusie: Geef de voorkeur aan het ontwerp rechtstreeks met de plaatwerkmodule, in plaats van via een of andere baas te gaan.

Probeer je deel opnieuw te doen met alleen multibody plaatwerk en probeer de carrosserieën opnieuw te registreren.

Succes! =)

3 likes

Dank je wel Bart,

Als ik de onderdelen maak, teken ik mijn schets en dan ga ik door het gevouwen basisvel.

Ik weet niet hoe ik het anders moet doen, heb je een andere oplossing?

Dank u voor uw advies

2 likes

Snelle vraag, waarom ga je door deze "registreer lichamen" modus?

Zou het zijn om stuk voor stuk tekeningen te maken met de bijbehorende eigenschappen?

Als dat het geval is, kunt u beter uw tekening maken met uw multibody en de gewenste lichamen selecteren na het invoegen van de aanzichten.

Dan hoef je alleen nog maar een nomenclatuur toe te voegen, en je bent klaar!

Foto demo

mep_multi.png
4 likes

In de "U-lengte 3000" ging je door een geëxtrudeerde naaf in plaats van direct door een plaatstalen basis.

Ik zeg dat ik denk dat dat is wat een conflict creëert.

3 likes

Ik ga mijn ontwerp aanpassen om te zien of ik de eigenschappen kan vinden

Vervolgens registreer ik de carrosserieën omdat ik de onderdelen gebruik voor andere klanten die dezelfde filters hebben maar met verschillende afmetingen afhankelijk van wat ze moeten filteren, cement, stof, dampen, enz

nogmaals bedankt, ik doe een test om te zien of het werkt

In ieder geval, zelfs door het zogenaamde "voorraad" gedeelte om te zetten krijg ik niet hetzelfde resultaat als jij, ik ben echt slecht

2 likes

Maar nee, dat moet je niet zeggen!

Zodra je de logica van Solidworks begrijpt, rolt alles ;)

Ik vind het vastgoedsysteem dat je hebt opgezet echt ingenieus en uitgebreid! Wat bewijst dat je niet "slecht" bent^^

Ik geef toe dat het in het begin niet gemakkelijk is, maar je moet gewoon stap voor stap gaan, en in de juiste volgorde =)

Kortom:

Maak je eerste U van 3000 door direct door een grondplaat te gaan, plaats de andere onderdelen op dezelfde manier.

Maak de gaten en andere en registreer vervolgens je lichamen na het invullen van de verschillende eigenschappen.

Logischerwijs zou je toegang hebben tot het vak dat we op mijn scherm zien en alles zal weer normaal worden. =)

Succes!

Edit: En aarzel niet om terug te komen, ik heb niet de doordrenkte wetenschap, andere leden kunnen je ook helpen;)

4 likes

Dank je wel Bart, het is nog maar twee maanden geleden dat ik dit juweeltje in mijn handen heb, en er is zoveel te integreren,

2 likes

Ik ben er al 3 jaar mee bezig en ik leer nog steeds  ;)

Het kostte me 8-10 maanden om de software onder de knie te krijgen en in te stellen^ om precies te kunnen doen wat ik wilde, wetende dat ik tegelijkertijd moest produceren^^

2 likes