Een onderdeel selecteren in een merk = markeren in de boomstructuur

Hoi allemaal

Ik heb net de SW 2023 SP3.0-update gedaan en als ik me niet vergis, werd in eerdere versies toen ik op een onderdeel in een assemblage klikte, het gemarkeerd in de boom, iets wat ik niet meer kan. :sob: Het was erg handig.

Is het een setting die is opgeblazen of is het verdwenen?
Weet iemand van jullie waar ik het over heb en weet hij hoe hij dit probleem kan oplossen?

Bij voorbaat dank. :slight_smile:

Kijk in de tool voor systeemopties en dan zou er in het display een optie moeten zijn zoals Dynamische markering van het grafische gebied, het lijkt mij dat dit is wat je vraagt.

2 likes

Hallo

Deze optie is al geselecteerd (en door deze te verwijderen zie ik overigens geen verschil)

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

U selecteert uw onderdeel in de functiemanager en wilt een markering in het grafische gebied. Klopt dat?
Kijk of een optie (nieuw het is geschoven in hetzelfde menu, maar in de functie mangager map

1 like

Nee, het is andersom, ik selecteer het in het grafische gebied (op elk gezicht bijvoorbeeld) en het moet worden gemarkeerd in de boom (door de assemblages en subassemblages indien nodig uit te breiden). Inderdaad, deze lijken overeen te komen.

image

Maar het werkt niet als het een subassemblage is. Door hier bijvoorbeeld het gemarkeerde onderdeel te selecteren dat zich in de omcirkelde subassemblage bevindt, gebeurt er niets. De montage is niet gemarkeerd, noch het onderdeel.

Maar als ik een onderdeel selecteer, is het OK.

Het is inderdaad de optie "Scroll naar beneden het geselecteerde object in de weergave in het featureManager-menu.
Het gedrag in SW2020 is functioneel, hetzelfde gedrag als jij als het niet is aangevinkt en als je het controleert, ontvouwt de boom zich naar het geselecteerde deel.
Het enige wat je hoeft te doen is deze bug te melden voor de verbetering in SP5 (tenzij SP4 deze bug al heeft opgelost)

3 likes

OK, heel erg bedankt voor je hulp!