Magneten simuleren?

Hallo

Heb je een manier of trucs en technieken om magneten te simuleren in Solidworks?

Hoe zou je het anders doen?

Hallo

Ik denk dat het Solidworks-simulatie is...
Voor zover ik weet, is er geen oplossing voor het toepassen van een volumekrachtveld in SW-simulatie. Behalve zwaartekracht en dynamische effecten in een roterende beweging.
Een paar verduidelijkingen zouden nuttig zijn: statisch? Op een onderdeel, een assemblage? Welke verdeling voor het volumekrachtveld? Magneten of een magneet?

Hallo @m_blt
Het maakt niet uit welke motor, flowsim, sw-simulatie of zelfs cheat je hetzelfde gedrag krijgt.

Mijn doel is vooral om hun afstoting en aantrekkingskracht te simuleren op basis van hun polariteit en kracht, vooral tijdens een glijbaan, en dit op basis van het gewicht dat ze op hun schouders hebben.

Dit is om een bewegingsstudie te creëren die de verschuiving van de zwevende magnetische delen zou uitdrukken wanneer ze dezelfde polariteiten kruisen.

Er moet speciale software zijn (voor degenen die bijvoorbeeld elektromotoren maken).
Je verlangen is verre van de eenvoudigste, omdat de overgangszones sterk zullen afhangen van het type magneet en randeffecten die waarschijnlijk raar zijn (het kan al moeilijk zijn om de magneten te plaatsen zoals je wilt): het eenvoudige magneet/magnetische poederexperiment laat al zien dat het magnetische veld niet regelmatig is en daar zul je verschillende velden over elkaar heen leggen...
image

er is denk ik een module voor magnetische simulatie, ja, nee, misschien ^tre?