Hallo
We hebben precies dezelfde problemen die we deels hebben opgelost door onze timmerman te vragen ons RWZI te leveren zonder schroeven, bouten en ringen, waardoor we het aantal carrosserieën in de RWZI kunnen verminderen.
Maar van wat ik me voorstel van uw ASM is er geen wondermiddel.
Als het mogelijk is, is het om volumes opnieuw te ontwerpen, inclusief machines die in stap zijn geïmporteerd, wat het aantal lichamen en ronde vlakken die traag zijn voor de grafische kaart verder zal verminderen.
Hallo
Je kunt speedpacks gebruiken, het kan helpen.
Van mijn kant heb ik mijn assemblage van kop naar subassemblage gesneden die ik bijvoorbeeld in navisworks weer in elkaar heb gezet, waardoor ik een veel groter en vloeiender model voor presentaties kan hebben
Hallo
Deze methode lost al mijn problemen tot nu toe op (maar hey, ik ben op machineniveau, niet ter plaatse...):
Ultieme optimalisatie van importgeometrie voor grote assemblages - TriMech Group
Veel kijkplezier!
Ook hier beschikbaar voor degenen die geen e-mails van Trimech willen ontvangen:
Bjr,
Tijdens de mycad 2023 gooide ingrijpen juist om manieren van vereenvoudiging de grote stappen te geven was er een samenvattend document gemaakt dat ik deel dat het zou kunnen helpen.
Moge de kracht met je zijn.
myCAD 2023.pdf - Foto- en Associatietafel (1,6 MB)
Hallo
Ik voerde de manipulaties uit die door Obiwan werden voorgesteld in de stap van de gebouwen, ik ging van 18000 naar 3500 entiteiten.
Dit lost mijn probleem echter niet op, ik heb nog steeds prestatiedalingen...
Ik werk lokaal aan een kopie en niet op de server om te voorkomen dat ik " alles breekt ", ik heb een map van 20 GB met alle elementen van mijn map, mijn masterassemblagebestand weegt 400 MB, de bijbehorende tekening ± 980 MB.
Ik probeer wanhopig dwarsdoorsnedes te genereren op de verschillende niveaus van een van de gebouwen.
Ik kan niet opslaan (opslaan als werkt niet), het bericht: " Er is een onbekende fout opgetreden tijdens het openen van (pad) " verschijnt in een lus.
Edit: als ik de sectieweergave verwijder die ik heb kunnen maken, die ik heb kunnen opslaan, moeten er gegevens in mijn sectie staan die het niet leuk vindt.
Enig idee om dit probleem te omzeilen?
We hadden de presentatie van DELMIA Plant Layout Designer, een software die beschikbaar is met een rol van de 3Dexperience (en 1 post minder😂).
Deze software wordt verondersteld het beheer van grote 3D-2D-implementaties te verbeteren met 2D- en 3D-import van alle software.
https://my.3dexperience.3ds.com/welcome/fr/compass-world/rootroles/plant-layout-designer
Op papier lijkt het vrij overtuigend, de videoclip was best aardig.
Ik ben me er terdege van bewust dat het niet echt de vraag is, maar als Dassault deze software heeft gemaakt, is dat omdat ze zich ervan bewust zijn dat het onder SW onbeheersbaar wordt dit soort bestanden. (En dat ze verder niet veel zullen doen om het te verbeteren)
Kleine videolink van de presentatie:
Van mijn kant moet ik het kunnen testen via een Visiatv-vertegenwoordiger en ik heb een of 2 bouwtestbestanden onder revit die we nooit onder SW hebben kunnen openen.
[ Mode: Arrggg! Een
Als het nodig is om:
- " Verwen" met de hele Delmia suite
- Hermobiliseer alles in ultra gedegradeerde modus
- en koop naast enkele nieuwe " Gebruikers " stenen onder 3Dconnect
allemaal om een plant in een eigen formaat te bekijken...
Ik wacht op feedback van @sbadenis , maar eerlijk gezegd ben ik niet overtuigd.
Als u met de onderstaande informatie kunt begrijpen wat de Delmia-suite precies is... Omdat ik...
Mode: Arrggg! Uit ]
Sorry voor het off-topic.
Het voordeel van Delmia Plant Layer is @Maclane juist het feit dat je de omgevingen van Dassault (Catia en SW) kunt ophalen zoals ze zijn, als je je machine in Catia of SW bijwerkt wanneer je je implementatie opent onder Delmia Plan, wordt deze bijgewerkt. Het is grafischer dat het niet het minste detail laadt, een kleine schroef in het midden van de machine... En het detailniveau is instelbaar voor MEP en montage, met natuurlijk een paar seconden voor een laag detail tot 20-30mn voor veel detail.
Maar voor mij, net als voor anderen, zullen we gedwongen worden om er doorheen te gaan omdat het erg moeilijk (zo niet onmogelijk) is om een grote fabrieksinstallatie onder SW te maken.
En tenzij je het doet met PTC creo zoals @OBI_WAN niet al te veel andere oplossingen.
En eigenaar ja, maar net als SW, aangezien je al " getrouwd " bent, kun je net zo goed bij dezelfde blijven als de kosten dichtbij zijn en de oplossing eenvoudiger.
Ten slotte te testen en indien nodig te bevestigen.
Voor het andere deel van Delmia, Projectmanagement, echt PLC-beheer op de virtuele lijn, cyclusbeheer en berekening... Dat is ook leuk, maar dit zijn allemaal nog steeds beloftes en je moet testen en in de realiteit zien...
Goedenavond
Je moet ook de speedpack-opties goed bekijken. Hierdoor kunt u alleen het hoognodige voor elke assemblage laden. Voor de installatie volstaat het om slechts een paar externe onderdelen te plaatsen.
Als er een risico op interferentie bestaat, voegt u degenen toe die in contact kunnen komen om te controleren
Hoi allemaal
Mijn problemen zijn nog steeds niet opgelost, ook al ben ik goed opgeschoten.
Ik heb mijn hele bovenliggende asm in parasolid-formaat geëxporteerd en vervolgens geïmporteerd om een nieuwe asm van deze export te maken.
Ik heb aan vloeibaarheid gewonnen en ik kan mijn sneden genereren, behalve dat ik niet kan opslaan.
Dus ik heb alle componenten verwijderd en ze een voor een geactiveerd terwijl ik probeerde op te slaan. Uiteindelijk identificeerde ik het onderdeel dat werd gegenereerd door een STP die me blokkeerde.
In de overtuiging dat het probleem was opgelost, bleef ik mijn bezuinigingen maken, maar die nini.
Ik plaats een sectie, die slecht georiënteerd is wanneer deze wordt gemaakt, ik spaar voor de veiligheid, wanneer ik de richting omkeer, verschijnt het back-upprobleem opnieuw.
Ik heb geprobeerd de entiteiten te filteren door alle componenten (behalve mijn gebouw) uit te sluiten en ik heb nog steeds mijn probleem met de toegangsrechten voor bestanden.
Heb je aanknopingspunten?
Bij voorbaat dank.
Persoonlijk, om mijn pc bij bepaalde stappen te ontlasten, vraag ik om de asm in delen op te slaan en vervolgens om te zetten in een stap.
Ik heb niet alle informatie over onderdelen of arbo van de step nodig, het maakt de opening veel lichter (slechts één validatie te doen in plaats van 400 op de asm voor het materiaal...)
Daarna kun je zeker proberen de zware stappen in stukken op te nemen en ze vervolgens te gebruiken ...
Hallo
Wat mij zorgen baart in de screenshot van @info.gascoin19 is dat Solidworks toegang probeert te krijgen tot de tijdelijke bestanden...
c:\Tijd...
En nog verrassender is het aantal submappen om toegang te krijgen tot het *.slddrw-bestand.
Dus ik stel mezelf de vraag: Waar is het bestand echt opgeslagen en wat zijn de instellingen van Solidworks om het in deze map te laten werken.
Ik zal ook eens kijken naar de automatische back-up instellingen voor je Solidworks.
Vriendelijke groeten.
Ik was degene die deze map koos om lokaal te werken en niet op de server. Ik had gegevensverlies, beschadigd en onherstelbaar asm-bestand tijdens een crash ...
We zijn erin geslaagd om het bestand te herstellen vanaf een back-up, dus voor de gemaakte manipulaties heb ik een lokale kopie van mijn map gemaakt.
Zelfs als ik opsla op de NAS, kom ik het probleem tegen.
Over het algemeen zijn mappen met de naam Temp (of tijd), zoals hun naam al doet vermoeden, tijdelijke mappen.
Goed gemaakte software moet de inhoud van deze map elke keer dat het zijn proces sluit, " opschonen/zuiveren/verwijderen ".
Een minder goed ontworpen software zal de inhoud van alle mappen met de naam TEMP " opschonen/zuiveren/verwijderen ".
=> Maak nooit mappen aan met deze naam, laat staan direct op je C:\
@Maclane, een Temp-map aan de onderkant van de C, wordt niet noodzakelijkerwijs geleegd door software, tenzij deze is opgenomen in een opschoningssoftware.
Ik heb een tijdelijke map (gemaakt door mano) op de C met bestanden die 4-5 maanden oud zijn, terwijl ik regelmatig de tijdelijke bestanden opruim via de optie in Windows 10 en het heeft geen invloed op deze map.
En onder vensters die ik al een paar jaar gebruik, heb ik nooit problemen gehad met het benoemen van een map C:\Temp, wat mijn tijdelijke afvalmap wordt!
Hallo. Ik zou dit proberen:
1- Ik sla de verschillende subassemblages op in SW-assemblageformaat.
(Controleer vooraf of er geen fouten zijn tijdens de reconstructie, randen/vlakken die gerepareerd moeten worden.
2- dan zou ik een assemblage maken door eerst het hoofdobject waar ik aan werk in te voegen (kies er een, de meest relevante)
3- Ik zou de andere subassemblages importeren die met 1- zijn gemaakt, maar in de ENVELOPE-modus.
4- Testen.
Ik heb op deze manier al een ongewone traagheid opgelost.
Controleer ook uw SW-versie en de mogelijkheden van uw machine. Alles veroudert heel snel, niet alleen mensen. ! [
Succes.
Hallo
Persoonlijk gebruik ik deze kleine optie om de RWZI's te openen:
Ik vind dat de opening van de RWZI schoner en sneller is. Ik verbreek dan de banden.
Het stelt je ook in staat om slechts één bestand op te slaan in .sldasm, zonder een hele reeks .sldprt
Als het helpt.
Hoi allemaal
Uiteindelijk heb ik de 2 sets geïdentificeerd die me ervan weerhouden een back-up te maken, het zijn 2 machines die door een ander bedrijf zijn geleverd.
Door de door @PaaKo aanbevolen instelling toe te passen, heb ik geprobeerd assemblages te genereren uit de stappen die aan ons zijn gecommuniceerd en het werkt niet, ik heb ook geprobeerd een multi-body PRT te maken van de assemblage en de bug gaat door.
Ik heb ook de formaten Iges en Parasolid geprobeerd, zonder succes.
Ik heb de eerste stappen bijgevoegd die ik heb ontvangen, zou een liefdadige ziel kunnen proberen deze gegevens te manipuleren/verlichten?
C220866 Imerys vertrok Side_step. STAP (260.3 MB)
C220866 Imerys gelijk Side_step. STAP (248.5 MB)
Hallo;
@info.gascoin19 zei: In hoeverre kunnen we deze assemblages martelen?
Kortom, wat wil je in goede staat houden en wat zijn de minder belangrijke componenten die tot het uiterste kunnen worden " vereenvoudigd "?
Welke versie van Solidworks voor de definitieve versie (als we het kunnen...)
fragment uit de C220866 Imerys links Side_step. STAP