SolidWorks: Dimensioneren van een gat op een kegelvlak

Hallo

Ik kan de grootte van een gat dat met de tovenaar is gemaakt voor het boren op een kegelvlak niet beoordelen.

In de tekening krijg ik met behulp van "Smart Dimensioning" een bericht dat me vertelt: "De geselecteerde entiteit kan niet worden geconverteerd naar een cirkelvormige lijn of boog".

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

-Franck.

Goedenavond

Kunt u een foto plaatsen van het stuk en indien mogelijk van het gemaakte gat.

In het bijzonder, welk type as heb je gebruikt (Plan, enz...) . De Europarlementariër mag de referentie niet vinden in de ruimte van waaruit het bericht wordt afgeleverd.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Laat gewoon de schets van het gat zien en je kunt je kant erop zetten en als het niet werkt, speel ik vals door een cirkelvormige schets in het midden van het gat te plaatsen en de kant aan de rechterkant.

Bedankt voor je antwoorden. Ik kan geen enkele manier vinden om deze piercing beoordeeld te krijgen.

Hier is de afbeelding van de kamer.

cone.jpg

Probeer het tabblad invoegen==>object van het model en selecteer de gewenste dimensie-opties.

invoegen ==> object van het model voegt voor mij dimensies toe, maar niet die van het gat in kwestie :-(

Hallo

Voor uw tekening en de afmeting van dit gat moet u een weergave maken volgens de helling van het gat en normaal gesproken zou uw afmeting moeten verschijnen.

En dus deze kijk op de kan het doen in de 3d of MEP ...

@+ar.

2020-04-27_074824.jpg
2 likes

... Of bekijk op 3D zie screenshot...

2020-04-27_074405.jpg
1 like

Hoe meer deze weergave en hoe normaler het wordt  gedaan door deze weergave in de tekening in te voegen...

@+.

AR

2020-04-27_074336.jpg
1 like

Hallo

Om toe te voegen, als je niet in het plan staat, kun je de afmetingen niet invoegen, hier is @+.

AR.

Hallo A.R,

Hartelijk dank voor uw antwoorden, die inderdaad de juiste oplossing lijken te zijn.

Ik bevestig ook dat door het model  te kantelen (Invoegen / Functies / Verplaatsen & Kopiëren en vervolgens roteren) in de precieze hoek van de kegel, ik vervolgens het schuine gat in de MEP kan dimensioneren. Dit is echter van invloed op alle weergaven, omdat de kanteling wordt toegepast op het hele model.

Dus mijn laatste probleem is om een schuine weergave te kunnen creëren precies in de hoek van mijn kegel, wat ik niet  kan. (Ja sorry dat ik begin met Solidworks :-)

Als je me zou kunnen begeleiden bij deze laatste operatie, zou dat heel fijn zijn!

Bedankt.

Nee, helemaal niet als je een nieuwe aanmaakt door het bijvoorbeeld  "1" te noemen,  dat is wat ik doe...

Ga naar @+.

AR.

Hallo Franck,

Als je een weergave creëert door deze bijvoorbeeld "1" te noemen, verstoort dat de andere standaardweergaven niet, dat is wat ik doe met mijn Europarlementariërs ...

Ga naar @+.

AR

1 like

Ik moet het verkeerd doen. Hoe creëer je dit nieuwe aanzicht precies onder de hoek van de kegel?

Hallo

U moet een extra weergave maken.

http://help.solidworks.com/2016/french/SolidWorks/sldworks/c_auxiliary_view.htm

Cdlt

2 likes

Hallo

Nee, u klikt op het gewenste gezicht en u slaat uw nieuwe weergave op zonder de andere standaardweergaven te verstoren.

Als het geen okselaanzicht is en het is nog eenvoudiger, zie

http://help.solidworks.com/2016/french/SolidWorks/sldworks/c_auxiliary_v...

Zoals yannick.petit.

@+.

AR

1 like

Hallo Yannick,

Een extra weergave maakt gebruik van een referentierand. Wat gebruik ik in het geval van mijn conus?

Bedankt

-Franck.

Ik kan niet op het gezicht klikken dat ik wil, het gat is in de kegel geboord , dus het is geen gezicht, dat is mijn hele probleem.

Dank u voor uw hulp. 

Hallo

Bizar!
In dit geval kunt u een nieuw plan maken

Vriendelijke groeten

1 like

Als je in het oppervlak van het gat klikt en je zult het zien, dan leg je je uitzicht vast.

Maar de beste manier om niet verstrikt te raken in je hoofd, is door een bijzaak te bekijken en dat is alles. @+

PC: Schets van wat ik doe om het te repareren

croquis.pdf