Ik moet materiaal uit een cilinder verwijderen volgens een nauwkeurig patroon. Ik heb de gidsschets geïntroduceerd dankzij een wikkeling, mijn schetsprofiel staat in contact met dit traject maar het is onmogelijk om de functie toe te passen. Elke keer krijg ik de melding "De scanbewerking is niet voltooid"
Normaal gesproken als met het idee van debossing. Andersom, als u het probleem andersom neemt, transformeert u uw cilinder in plaatwerk en voert u op zijn vlakke (uitgevouwen) de verwijdering van materiaal uit uw tekening uit in " normaal naar ".
U kunt ook op dezelfde manier werken in de oppervlaktemodus en de diktes later toevoegen.
Het is een circuit dat moet worden overgegaan van de verwarmingsbedrading waarbij het begin- en eindpunt naast elkaar liggen en niet een vorm die gewoon in werkelijkheid moet worden gegraven. Embossing werkt niet in deze configuratie. Daarom vond ik het verwijderen van geveegd materiaal het meest geschikt, maar dat wil het niet ^^
Behalve dat, zoals ik al eerder zei, het niet dit resultaat is dat ik wil, maar een pad dat de schets volgt en niet een verwijdering van materiaal uit de vorm .
Hallo Ik ben al een soortgelijk probleem tegengekomen. In mijn geval lag het probleem in het feit dat de diameter van mijn profiel (cirkelvormig profiel) groter was dan twee keer een van de stralen van het traject. Omdat de hoek gevormd door de straal 90° was, kon de sweep niet worden gecreëerd. Op uw lijn lijkt de eerste bocht een vrij krappe straal te hebben, het probleem kan daar vandaan komen... Vriendelijke groeten
Heb je geprobeerd de Ø van je profiel te wijzigen? Je moet een tangentie hebben bij het verwijderen van materiaal dat ronddwaalt (Solidworks houdt er niet van om materiaal op 0 te verwijderen)
Nieuwe test (de weergave van de verwijdering van materiaal is niet eenvoudig omdat binnenshuis...) Gebaseerd op hetzelfde principe als de vorige test, maar de cilinder is in twee fasen gemaakt (voor en na het opwinden)
Dat is een goed idee. Allereerst kunt u zien hoe de scan eruit ziet.
Een heel dom ding over zijn sweep is dat hij draait. U moet dus de opties plaatsen waarmee de tool altijd naar het midden langs zijn pad wijst. Als het gereedschap een vaste richting heeft, zal het crashen. Neem ook een gereedschap mee dat lang genoeg is (je hoeft niet recht te raken, maar in de cilinder uit te steken)
Maclane, bedankt dat je je hoofd hebt genomen op een vrijdag ^^ dus voor je laatste weergave, ja maar nee , als ik zeg dat het in de cilinder zit, betekent dit hetzelfde als wat je aan de buitenkant deed, maar aan de binnenkant en niet in de cilinder , maar ik waardeer de moeite die ^^