Ik ga door met mijn ontdekking van Solidworks nadat ik Creo heb verlaten en iets verbaast me een beetje, vandaar mijn vraag hier: Is het niet mogelijk om een CAD-bestand (in de zin van een bestand in Windows) te verwijderen UIT de Solidworks-interface? Ik kan niets in deze zin vinden, geen tutorial, geen functie, niets.
Moet je je daarvoor druk maken over Explorer?? En als ik op zoek ben naar zo'n geweldige functie, dan is het vooral voor assemblages: ik heb in de " werkmap " elektronische kaarten met honderden of zelfs meer componenten erop opgeslagen, waar ik heb geëxtraheerd wat ik nodig had en nu wil ik alles opschonen en verwijderen. In Creo for asm werd mij aangeboden om automatisch alle onderdelen van de assemblage te verwijderen (maar niet die in sessie als ze geassembleerd zijn), hoe handig! #nostalgie
Daar zou het nog steeds een enorme los zijn om één voor één op de onderdelen in Explorer te moeten klikken, terwijl je ervoor moet zorgen dat je geen onderdelen verwijdert, plant, assemblage van de rest van het project. Ik durf me geen software voor te stellen zonder, ben ik het die niet op de juiste plek zoekt, niet goed of met de verkeerde zoekwoorden?
Voor zover ik weet bestaat dit niet (nog niet: maar je hebt dit bericht dat voorstelt om dit idee aan SW:Solidworks 2026 Top Ten - #14 door A_R) te geven.
De enige oplossing die ik zie is om je openings/schoonmaakmanip uit te voeren in een tijdelijke directory en vervolgens een kopieerboom van de opgeschoonde assembly in de uiteindelijke directory: alleen de gebruikte componenten worden gekopieerd.
Daarnaast is het mogelijk om in SW alleen de te bewaren bestanden open te laten. Ga vervolgens naar de map en verwijder alle bestanden, de geopende bestanden kunnen niet worden verwijderd.
En het duurt minstens minder dan een seconde om uw assemblage, project... op te ruimen. Dat wil zeggen dat het naar een andere map (die u een naam geeft) verhuist, alle onderdelen, assemblages, subassemblages, die niet in uw bedrijf of project worden gebruikt. verwijdert vervolgens deze genoemde map.
Dank u A_R voor uw antwoord. Helaas heb ik dat niet, alleen Solidworks (Premium).
En ik begrijp dat er een extern hulpprogramma bestaat, gezien het enorme gat in het racket dat er is met betrekking tot deze software. Het is best gek, er zit iets goeds in dit maar er is ook een aantal heel slecht voor het moment...
Interessante Cyril_F! Het is een beetje een gedoe om te vertrouwen op Windows-vergrendelingsbestanden, maar ik zal proberen niet meer van streek te raken dan dat Aan de andere kant kan ik maar beter al mijn hoofdassemblages openen als het tijd is om... Bedankt
mycad-tools zijn onderworpen aan een Mycadtools-abonnement. Voordat ik de Mycadtools tools had, deed ik wat @Cyril_f , ook al zijn de mycad tools inderdaad geschikter.