Plaatwerk gebogen in de vorm van een propeller

Afgerond op de honderdste aan de andere kant.

Je hebt geweldige tutorials over Lynkoa, doe een zoekopdracht, er zijn video's die het heel goed uitleggen.

OK

Ik zal nog eens kijken

In ieder geval bedankt allemaal

Solidworks heeft geen plaatwerkmodule (stansen) waarmee een dergelijk onderdeel kan worden gemaakt.

Simpa je stuk, je deed net als ik in mijn 3e post en toen heb je een vervorming toegepast ... Helemaal niet...

Ik weet dat er een stempelfunctie is, maar ik weet niet of deze compatibel is met de conversie naar plaatwerk, het is me in ieder geval niet gelukt.

Dus het stoort me, het is waar dat als iemand een oplossing heeft, ik benieuwd zou zijn naar de gebruikte methode, ik ben nog een beginner in plaatwerk.

David.heyraud.fs uw methode lijkt mij het meest geschikt om slechts één lichaam te hebben, aan de andere kant worden de afmetingen gerespecteerd? En de afvlakking klopt niet.

Ik dacht een beetje na over je spel.

Ik denk dat we in de andere richting moeten werken.

In plaats van een volume te creëren, moeten we eerder materiaal verwijderen om een volume te creëren.

Dus ik zou doen:

Creatie van een cilindrische plaat

"Normale" materiaalverwijdering om de vorm in vooraanzicht te creëren

Voeg dan een geveegde vouw toe.

Ik zal het overdag proberen als ik tijd heb

A. Leblanc

"Worden de afmetingen gerespecteerd? En de afvlakking klopt niet."

Het uitgevouwen lijkt mij correct , evenals de uitgevouwen afmetingen: ik heb de breedte van het gevouwen en uitgevouwen plaatwerk gemeten en het lijkt mij correct. Te controleren

Hallo 

Ik drukte me slecht uit DSL.

Ik wilde zeggen of de afmetingen overeenkomen tussen de twee delen (stap en vervormd deel)?

De ontwikkelde lg is correct in relatie tot de afvlakking, maar moet deze in deze richting worden georiënteerd?

Nee nee, ik snapte het niet

Inderdaad, de afmetingen zijn niet hetzelfde...

U moet weten hoe u van plan bent dit onderdeel te maken, zodat we het kunnen doen volgens uw productiemiddelen... Het kan op verschillende manieren worden gedaan, beginnend met een strip en het plaatsen van een vouw die buigt en trekt of begint met een ingekerfde schijf om de rand op te tillen met een plaatwerker en vervolgens te trekken of door te stempelen. de keuze is reuze....

1 like

Gezien de dikte (10 mm) denk ik dat het gemakkelijker zou zijn om het in twee gelaste stukken te maken, tenzij je de productiemiddelen hebt die prima zijn.

2 likes

mij concreet 

Ik zal je puck in het oppervlak maken

Ik zal het aan beide kanten dikte geven

transformeerde het in een volume

en maak een kopje 

en vervolgens vervormen via de vervormde tool

voor de fab dito of een goede pers ;-)

en voor het uitvouwen de snijlengte uit te breiden naar de as (het oppervlak) recht gebogen recht

u uw diameter tussen de lengte van uitvouwen

Je hebt dus de unfold van je onderdeel om hetzelfde platte deel te maken met de juiste afmetingen

als ik niet te veel zeg moet het lukken ;-)

@+ ;-)

Het is een EP.10 ring, met een uitsparing om vervolgens te worden gestempeld.

De vorm van de propeller en de vouw worden daarom met een pers gemaakt.

Wat betreft de piec in het oppervlak, ik begreep niet alles!?

1 like

Het is geen plaatwerkonderdeel, dus het is onmogelijk om plaatwerk te maken. Ik denk overigens niet dat de plaatwerkmodule in staat is om een eenvoudig spiraalvormig oppervlak aan te kunnen.

Moeten:

- teken het op het oppervlak en maak het oppervlak dikker

of

-teken het onderdeel aan één kant in 3D en verfijn het onderdeel vervolgens door materiaal te verwijderen totdat het 'oppervlak verschuift', met behulp van een schaalfunctie, waarbij materiaal met een offset oppervlak wordt verwijderd.

Het resultaat is de 3D van het gewenste onderdeel. Dan is het aan de stamper om het af te handelen (het is tenslotte zijn werk...)

1 like

Er is geen echte oplossing!

De oplossing zou zijn door te stempelen

Maar solid heeft niet de stempelmodule om dit onderdeel te maken

BEDANKT

Maar solid heeft niet de stempelmodule om dit onderdeel te maken

Dit is pertinent onjuist 

Je hoeft alleen maar je eigen tool te maken en dan kun je je stempelen maken

dus ik heb -1 gezet op het antwoord dat je als beste hebt gevalideerd

Zie onder andere deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=SHNIm0X6Txk

@+

2 likes

GT22

Ik had deze oplossing al geprobeerd, maar op mijn puck werkt het niet

maar als het je lukt, ben ik een nemer...

geef me de afmetingen van je wasmachine STP

en ik kijk er meteen naar

2 likes