Ik moet een onderdeel wijzigen dat ik heb gekregen in de vorm van een .step (het is gemaakt op topsolid en ik ken de software niet om rechtstreeks wijzigingen aan te brengen op het originele onderdeel).
Aan de andere kant heb ik een probleem (weergave?), na het maken van een boor wordt het gezicht transparant (zie bijgevoegd bestand met de status voor de functie en daarna ). Heb je ooit het probleem gehad? Weet jij waar het vandaan kan komen?
Ik heb al geprobeerd mijn functie te veranderen, maar ik kan er niets aan doen...
De stap die u hebt geïmporteerd, kan onstabiel zijn, dat wil zeggen dat deze defecte oppervlakken moet hebben.
Om te zien of dit het geval is, klikt u met de rechtermuisknop op uw import en selecteert u "diagnose importeren" als er defecte gezichten zijn, klik dan op probeer alles te repareren.
Als je geluk hebt verschijnt er een groene banner, dan kun je aan het probleem werken.
Je functies zullen aan de voorkant voorbij gaan en verdwijnen.
h.gagea > Het probleem is dat mijn voormalige collega, die me de stap zette (voordat ik met pensioen ging), het bestand heeft verwijderd toen ik het onderdeel in solidworks-formaat opsloeg... En met de functies die ik erin heb gestopt, heb ik geen toegang meer tot importdiagnostiek.
gt22 > Nee, ik ben in volume. Dus ik ga al het werk dat ik al aan het onderdeel heb gedaan verliezen?
h.gagea> Helaas kan ik het bestand niet bijvoegen (het is een vertrouwelijk product).
Aan de andere kant deed ik wat je zei door een kopie te maken. En na de importdiagnose heb ik hetzelfde gezicht dat transparant wordt... Ik heb de indruk dat het afkomstig is van de Ø2mm gaten die te dicht bij de muur zitten en daarom ontstaat er een conflict voor Solidworks (wat niet op topsolid zou moeten zijn).
gt22 > Nee, dit is geen symmetrie-as.
a.leblanc> Ik zal het proberen en ik zal je op de hoogte houden.
U kunt een kopie van uw onderdeel opslaan zonder de functies (of ze verwijderen), vervolgens de FeatureWorks uitvoeren en de onderdelen naast elkaar weergeven en de objecten die u hebt gemaakt naar het venster voor het kopiëren van onderdelen slepen .
a.leblanc> Ik kan geen functieherkenning doen, het geeft me de volgende foutmelding: "Het invoeren van lichaam is ongeldig. Controleer het onderdeel met de opdracht SolidWorks Verify Entity."
gt22 > In mijn eerste post heb ik de schermen van mijn probleem in het gecomprimeerde bestand bijgevoegd.
Voor het boren niets beters, ik heb geprobeerd materiaal toe te voegen aan een ander deel van het onderdeel (maar nog steeds aan dit oppervlak) en het wordt weer transparant, na het verwijderen van het boren.