Hoi allemaal
Ik wil deze tekening modelleren en ik zou graag je technieken willen kennen, want ik droog nogal wat...
Ik ga te werk met hellende vlakken, maar ik denk dat er een paar dingen eenvoudiger en sneller moeten zijn, toch?
Hoi allemaal
Ik wil deze tekening modelleren en ik zou graag je technieken willen kennen, want ik droog nogal wat...
Ik ga te werk met hellende vlakken, maar ik denk dat er een paar dingen eenvoudiger en sneller moeten zijn, toch?
Hallo
Op welke versie zit je?
Ja sorry, ik ben op SW 2020
Hallo;
Kunt u uw werk onder Solidworks (*.sldprt) aanleveren zodat wij uw werkwijze kunnen beoordelen,
En dit zou ons in staat stellen om enkele dimensies te hebben...
Is het onderdeel symmetrisch? Geplooid? Machinaal? Hol volume (schaal)? (er ontbreekt een stukje van de AA cup).
Vriendelijke groeten
Goedenavond
Ik kan je 2 mogelijkheden geven, ofwel werken met een mechanisch gelast profiel (in het geval dat je vaak hetzelfde profiel hergebruikt, ofwel gebruik maken van bossing en materiaalverwijdering):
Oplossing 1:
Oplossing 2:
Dit geeft in de 2 gevallen:
Dus of het is goed, of ik ben moe en het is tijd om te gaan slapen
(Ik kon geen + afbeelding plaatsen omdat de site mij als een nieuwe gebruiker beschouwt, me slechts toestaat om één afbeelding tegelijk te publiceren)
Vriendelijke groeten
Jérémy
Voorbeeldbestand SW2021:
Oplossing 1.SLDPRT (78,6 KB)
Oplossing 2.SLDPRT (71,2 KB)
Nee dat is het niet, uiteindelijk is het afgeschuind, maar toch bedankt
Hallo
De tweede oplossing van @jchenoix lijkt mij het meest geschikt, maar met een hellend vlak als einde van de functie voor de afgeschuinde onderkant van de buis.
Voorbeeld met SW 2020:
TubeBiseaute.SLDPRT (95.2 KB)
Vriendelijke groeten.
Hallo KhAmCoM,
Het is gewoon om deel te nemen aan de discussie, hier is mijn versie (SW2022SP4)=>
Item1.SLDPRT (72.8 KB)
@+.
AR.
SUP versie
Ja, het is in dezelfde geest van mij met een hellend vlak ... Ik denk dat er geen snellere oplossing is
Hallo
Hier is een screenshot + (STEP) met betrekking tot de realisatie van dit stuk.
Maar je zult niets kunnen doen met de STEP... SW 2022 SP4
@+.
AR.
Ja dank je, we hebben allemaal dezelfde techniek
Jammer dat ik het niet kan zien, je hebt een superieure versie.
Maar toch bedankt