Hallo
Ik zou graag de eenheid van mijn toleranties op Solidworks willen wijzigen, die momenteel in mm zijn. Ik wil graag de toleranties in micron hebben terwijl ik de afmetingen in mm behoud, is dat mogelijk?
Dank je, ik wens je een fijne dag.
Hallo
Ik zou graag de eenheid van mijn toleranties op Solidworks willen wijzigen, die momenteel in mm zijn. Ik wil graag de toleranties in micron hebben terwijl ik de afmetingen in mm behoud, is dat mogelijk?
Dank je, ik wens je een fijne dag.
Hallo
Uh... Waarvoor? Hoe zal uw werkplaats begrijpen dat uw dimensie in de ene eenheid ligt en uw tolerantie in een andere?
Afgezien van het creëren van bronnen van fouten voor uw leveranciers, zal er niets goeds uit een dergelijk beoordelingssysteem komen
We werken bij voorkeur met microntoleranties omdat we aan kleine onderdelen werken. Het lijkt misschien onlogisch, ik begrijp je, maar het is voor ons logischer om te werken met afmetingen in millimeters en toleranties in microns. Ik zou zeggen dat het meer zou zijn aangepast aan onze behoeften. + Er zal geen contact zijn met leveranciers, deze methode zal voornamelijk voor intern gebruik zijn.
Dat, ik begrijp heel goed de noodzaak om in microns in de micromechanica te werken ... Wat me ontgaat, is het idee om met twee verschillende eenheden op één dimensie te werken. Dit is noch gewenst, noch wenselijk.
Overigens heb ik de indruk dat Solidworks ook geen rekening heeft gehouden met deze mogelijkheid
Aan de andere kant, als je wilt " sleutelen", kun je je tolerantie met een waarde achterlaten. Vervolgens activeer je de tolerantie modifier waarin je [ALAT + 0181] toevoegt om het micron symbool toe te voegen.
Ik ben er helemaal geen fan van, maar ach... Dit zijn niet mijn plannen
Ik had deze functie gevonden, helaas moet je deze elke keer opnieuw uitvoeren als je de verbinding verbreekt / opnieuw verbindt en deze voor elke kant selecteert. Zoals je al zei, lijkt het mij dat Solidworks je niet toestaat om twee verschillende eenheden in een document te hebben... In ieder geval bedankt
Hallo;
En toch zijn ze niet de laatsten om tegenstrijdige elementen of opties voor te stellen (op te leggen?). (Zie item:
Niet door een transparant onderdeel heen kijken - #18 door sbadenis)
=> Ook geen fan van de methode. Dit zal ongetwijfeld een bron van mogelijke fouten zijn, zelfs intern.
… Ik vraag me af of dit niet haalbaar zou zijn via een macro (ik heb het over de " ALT + 0181 " techniek)... Waarschijnlijk zal ik er af en toe eens naar kijken.
… Een paar wegen om te verkennen:
Vriendelijke groeten.
Hallo
Met de dubbele waarderingen kun je eventueel iets doen.
Hoofdafmeting in mm en secundaire afmeting in micron.
Het prikt echter in het oog:
Hallo, bedankt voor je advies, helaas, zoals je zegt, kan het in het oog prikken... Op een deel met verschillende beperkingen kan dit meer verontrustend dan gunstig zijn... In ieder geval bedankt