Hallo, ik zal me even voorstellen, mijn naam is EL DIK Ahmad. Ik ben tweedejaars student werktuigbouwkunde aan de HEIG-VD Universiteit. Mijn academische achtergrond is als volgt: ik heb mijn eerste jaar aan de EPFL afgerond en ik heb bijna alle vakken ook in mijn tweede jaar afgerond. In mijn tweede jaar aan de EPFL moest ik echter een cursus opnieuw volgen die ik het jaar ervoor niet had gehaald. Helaas moest ik met de komst van de COVID-19-pandemie en om persoonlijke familieredenen Zwitserland verlaten en terugkeren naar mijn thuisland Libanon, waar ik een jaar heb doorgebracht. Toen ik terugkeerde naar EPFL en mijn situatie uitlegde, kreeg ik te horen dat ik geen reden had om het examen niet af te leggen (om niet op te komen dagen voor het examen), wat leidde tot mijn verwijdering van de school.
Daarna ben ik bij de HEIG-VD gegaan om mijn studie voort te zetten, direct in het tweede jaar. Er deed zich echter een probleem voor: HEIG-VD valideerde automatisch CAO1 en CAO2, terwijl ik in mijn eerste jaar bij EPFL CATIA studeerde in plaats van SolidWorks en we nauwelijks een klein project afrondden, zonder een ontwerp of iets dergelijks. Dus ik merk dat ik eerlijk gezegd verdwaald ben in de 3-4 CAD-cursussen en niet weet hoe ik de cursussen moet volgen, omdat er geen uitleg is, alleen een ingewikkeld semesterproject en de leraar geen tijd heeft om me alles uit te leggen.
Daarom vond ik deze groep op de Visiatv-pagina, bestaande uit ingenieurs en getalenteerde mensen. Ik hoop dat iemand een paar uur per week aan mij kan besteden als assistent, en natuurlijk ben ik bereid om voor dit werk te betalen! We kunnen zonder problemen samen de financiële voorwaarden bespreken.
Mijn mobiele telefoon is xxxxxxxxxxx Vermijd telefoonnummers op het forum, anders loop je het risico op duizenden spam (bewerk Zozo).
Ik woon in Lausanne, maar ik kan ook uitstapjes maken naar uw huis, overal in het kanton Vaud!
Hallo @ahmad_el_dik Ik denk dat je hier aan het juiste adres bent Welkom bij de myCAD-community! Ik laat de leden van de gemeenschap je antwoorden; Als je geen feedback hebt, aarzel dan niet om contact met me op te nemen om samen te kijken hoe we je kunnen helpen! Coralie
Ben je begonnen met het doen van alle tutorials die met Solidworks worden geleverd? Dit is al het minimum om te verwerven om mee te beginnen en het is zeer gedetailleerd:
Als dat nog niet genoeg voor je is, zijn er ook veel YouTube-tutorials in het Frans en tot slot kun je daarna overwegen om bij te praten met een leraar (als er een leraar in de buurt is)
Hallo, bedankt voor je antwoord! Ik heb veel YouTube-video's bekeken en het lukt me om qlq kleine assemblages te maken, maar ik heb ook hulp nodig bij het ontwerp van mijn project, en het is veel complexer dan de tutorials die aan solidworks worden gegeven, daarom heb ik iemand met ervaring nodig. (Ik heb ook 10 andere vakken om dit semester te volgen, dus de tijd om tutorials te ontdekken is ook een probleem)
Ik weet niet zeker of iemand uit uw regio, buiten hun werkuren, vrije tijd met u gemeen heeft. Hier op het forum zijn het vooral professionals in het vak, en die hebben ook allemaal andere dingen te doen in de avond of het weekend. Aan de andere kant, als je onderwerp duidelijk is dat je weet wat je wilt doen, maar je kunt het niet toepassen in CAD op SW, dan vind je op dit forum de nodige hulp. Als u daarentegen iemand zoekt die tegen betaling uw studie + CAD-project voor u kan doen, weet u niet zeker of u op de juiste plek bent. Studenten die dit soort verzoeken doen, komen elk jaar op dit forum terecht. sommige met goede aandacht en andere niet. Belicht dus je onderwerp als je dat wilt en dan adviseren wij. En misschien, als uw onderwerp duidelijk en nauwkeurig is, kan iemand in uw regio tijd aan u besteden naast de hulp die hier wordt geboden. Samenvattend, wat zijn uw specificaties en uw idee om daar te komen (schets, of begin van CAD...)
Ik ben niet op zoek naar iemand die het project voor mij doet, ik ben op zoek naar iemand die weet wat er moet gebeuren, en naast me, me uitlegt hoe ik moet denken en hoe ik het moet doen, en dat ik voor hem werk, en me vertel wanneer ik fouten maak (een leraar). Mijn projecten zijn: -een project dat mijn klas vorig semester al heeft gedaan (cycloïdale reductiemiddel), maar ik wil het nog een keer doen met iemand om te leren.
Het project dat ik nu heb (ik heb 8 weken om het in te dienen): de specificaties zijn: een systeem voor het verpakken van chocolaatjes, zoals deze video: https://www.youtube.com/watch?v=yg8qILTuiFw&ab_channel=SAPAL , maar we moeten alleen het deel doen waar de chocolade in het draaiende wiel wordt gebracht, de chocola vastgehouden door de tang, maar dat het roterende wiel altijd een constante snelheid moet hebben, Dus het deel dat de chocolaatjes in het draaiende wiel injecteert, moet dezelfde lineaire snelheid hebben als het wiel, en dan snel terugkeren naar die plek om de volgende chocolade te injecteren!
Ze maken geen grappen over de projecten op je school. Ik zou op dat moment in PLS zijn geweest, denk ik, zonder te weten waar te beginnen!
Ben je begonnen met het transcriberen van dit alles onder specificaties? En de belangrijkste punten eruit halen?
Heb je een schematische schets / kleine schets gemaakt van wat je uiteindelijk wilt doen?
Kent u de totale afmetingen / de ruimte die u in de speciale machine is toegewezen?
Als dat zo is, hoef je alleen maar beetje bij beetje in Solidworks te tekenen zodat het vorm krijgt. En dan zul je " concrete " moeilijkheden tegenkomen waar we je kunnen helpen
Hallo! We hebben gisteren de specificaties gekregen, dus ik heb nog geen tijd gehad om tekeningen/berekeningen te maken, maar ik ga dit weekend beginnen!
Wat betreft de specificaties (de leraar wilde zijn als een klant die om een chocoladeverpakkingsmachine vraagt): het enige wat hij specificeerde is:
we moeten een wiel maken met een diameter van bijna 500 mm dat met een constante snelheid van bijna 900 tpm draait, het bevat 6 klemmen: het deel dat moet worden uitgevoerd is de injectie van het stuk chocolade in het wiel dat draait (in de klemmen), maar het probleem is dat het wiel met canstant snelheid draait, We moeten dus een injectiesysteem maken dat de rotatiesnelheid van het wiel volgt tijdens het inspuiten, en dan weer terugkomt naar die plek om met de nieuwe klem een nieuw onderdeel te injecteren. Als je de video bekijkt waarin ik de link op het forum plaatste, op minuut 0:33 is het vergelijkbaar met dit systeem, maar in de video stopt het wiel dat draait een paar milliseconden om het chocoladepapier in het wiel te injecteren en start dan opnieuw (stopt ook voor elke stap van het verpakken), in ons geval moet alles op constante snelheid zijn. (het chocolade-injectiesysteem is gekoppeld aan dezelfde motor die het wiel laat draaien, dus we moeten een nokkenassysteem maken om het te laten werken)
Bedankt iedereen voor jullie berichten en steun voor mijn bericht hier, ik ben erg blij om veel antwoorden en ondersteuning te zien met betrekking tot toekomstige vragen van mij. Ik hoop en denk dat het goed zal gaan, ook al is het mijn eerste CAD-project!
Het eerste dat u moet doen of ons moet geven, zijn de specificaties. Omdat ik voordat ik zelfs maar begin een inconsistentie en ook ontbrekende informatie zie.
1°) Incoherentie = 900 tpm, d.w.z. als ik nog weet hoe ik 900/60 s = 15 tpm / seconde moet berekenen, wat betekent dat elke wikkelbewerking (die verschillende fasen omvat) in deze tijdspanne moet worden uitgevoerd.
2°) Ontbrekende informatie a) Grootte van de chocolaatjes (zijn het hapjes, minirepen) keuze van de verpakking (papillotte, b) de aard van de enkellaagse of dubbellaagse verpakking met twee verschillende materialen). c) Moet je bij de uitgang ook alles in een tas of een tablet opbergen.
Het leek me ook dat 900 tpm enorm is, maar dat is wat de professor wil. (u kunt een bescherming rond de klemmen plaatsen net na de injectie tot de sotie)
@ahmad_el_dik , het is niet dat we bescherming kunnen bieden, het is dat we bescherming moeten bieden. Denk altijd dat de gebruiker zich kan laten meeslepen... vooral bij deze snelheid^^
De grootte van de chocolaatjes heeft een diameter van 25 mm, vorm: halve bol (zoals te zien is in de YouTube-video die ik eerder heb geplaatst), wat betreft de wikkelbewerking zelf, we zijn niet betrokken bij dit project, het is gewoon het wielsysteem met klemmen die 900 tpm draaien, en het systeem dat de chocolaatjes die via een transportband binnenkomen naar de klemmen overbrengt en biensure dit systeem moet dezelfde lineaire snelheid hebben met de waaier zodat injectie mogelijk is. De waaier en het injectiesysteem worden beide aangedreven door één motor. bij de uitgang glijden de chocolaatjes op een container,
P.S.: sorry iedereen als ik veel spelfouten maak, ik ben geen moedertaalspreker van het Frans. <3