Freecad-software gebruiken

Hallo
Ik heb een vriend - een voormalige ketelmaker die nu met pensioen is - die geïnteresseerd raakte in manipulatie
computer van plaatwerk voorwerpen, onderdelen en de CNC-fabricage van deze objecten, en om dit te doen gebruikte hij de Freecad-software, hij liet me een aantal procedures zien, het lijkt mij dat deze software compleet is voor wat ik zag, iemand heeft dit logboek gebruikt?

Hallo Alfoncpasmamob,
Ik kende " FreeCad " niet, bedankt voor de informatie.
Dit is wat ik op internet heb gevonden, het ziet er best goed uit, om te zien = >FreeCAD: je eigen parametrische 3D-modelleur
Ik ga het op deze stap proberen.
@+.
AR.

Freecad is nog steeds een vrije software en daarom beperkter dan veel professionele software, maar het is niettemin vrij compleet.
Aan de andere kant is het voor kleine projecten nog steeds voldoende.
Ik heb het een tijdje geleden getest, het is niet zo eenvoudig als SW en daarom gebruik ik het zo weinig.

Met een SW-licentie tot mijn beschikking gebruik ik het liefst de software die ik uit mijn hoofd ken, ook al zou dat voor de meeste of zelfs allemaal voldoende zijn.

2 likes

Natuurlijk is het niet zo compleet als SW of andere equivalenten, maar het is gratis en heeft nog steeds veel functies, modules, ...
Bedankt voor je antwoorden
PS: Ik heb het geïnstalleerd en zal het gebruiken om bijvoorbeeld de nauwkeurigheid op een uitgevouwen

2 likes

Ik vind het ook nogal onintuïtief.
Maar dit blijft mijn mening, waarschijnlijk bevooroordeeld door het feit dat ik al 20 jaar op SW teken!

2 likes

Ja, ik ben het ook met je eens, we krijgen gewoontes..., maar ik zal toch
gebruikt, zoals GGcam, die een vriend ontwikkelde en verkocht

1 like

Ja, maar waarschijnlijk ook veel stabieler en minder buggy, zoals veel gratis of opensource software in vergelijking met pro en te dure software... Paradoxaal...
Het verschil tussen software gemaakt uit passie en software gemaakt uit hebzucht, denk ik.

1 like

Ik denk dat bugs deel uitmaken van alle software, pro of niet, met misschien een beetje meer ernst voor de pro's..., wat hebzucht betreft, het hangt af van het type persoonlijkheid dat het ontwerpt, met welk doel als ik durf te zeggen, ik neem het voorbeeld van GGcam, vandaag onmogelijk te vinden, maar verkocht in een paar honderd, een groot Zwitsers biologiebedrijf wilde de broncode voor een schijntje kopen zonder te beseffen hoeveel werk het voor één persoon betekent, wat het geval is, door toch wat algo's te kopen, zie bijlage
ggcam_aide.pdf (12.2 MB)

1 like

Gratis software crasht ook. Ik gebruik Ubuntu al 15 jaar en ik kan je vertellen dat het crasht dat updates met nieuwe bugs komen...
Vergeet niet dat de gegevens die door SW worden verwerkt enorm zijn en zoals elke software die grote bestanden verwerkt, bent u onderworpen aan bepaalde limieten en meer terugkerende crashes...
Wat een zekere frustratie niet uitsluit wanneer je een zeer hoge prijs betaalt voor een succesvolle software.

1 like

Toch, met hetzelfde aantal bugs, waar het begrijpelijk is dat het afkomstig is van een arme man die zich helemaal alleen ontwikkelt in zijn vrije tijd, is het onaanvaardbaar om van een heel team te komen dat ervoor wordt betaald!

Er is ook de kwaliteit van correctie; De liefhebber zal updates maken om zijn gebruikers tevreden te stellen en een goed imago te behouden, terwijl de grote groep er niet om geeft om slechts om de 10 jaar een hotfix uit te brengen, aangezien de klant al heeft betaald en het voor hem te ingewikkeld is om zijn tonnen grote projecten naar andere oplossingen te migreren en hij blijft daarom toch.
De frequentie van patches draagt bij aan minder persistentie van bugs, dus we kunnen raden welke tak het minst problematisch is.

Serieuzer buggy, ja :stuck_out_tongue:

Ik had het niet specifiek gemunt op SW, maar het verschil is dat experimentele of instabiele opties in de vrije wereld duidelijk als zodanig worden aangegeven, terwijl ze in de professionele wereld worden verkocht als nieuwigheden of meerwaarde, terwijl ze niet getest of functioneel en dus onbruikbaar zijn.

" Correct voor het toevoegen " zou een mantra moeten zijn in grote groepen.

PS: Ik hou van Solidworks en daarom ben ik er dol op. Het probleem is dat Solidworks ons echt haat...

2 likes

Ja ben het met je eens, ik hou ook van Solidworks, maar ik gebruik ook anderen, het hangt allemaal af van wat ik moet doen
Bedankt voor je antwoorden

2 likes

Hallo dokter, heb je 5 minuten om @Sylk te gaan zien? :rofl:

1 like

??? Wat is de vraag?

:upside_down_face: De diagnose is dat ik het graag gebruik omdat ik vind dat SW een uitzonderlijk potentieel heeft, maar ontsierd door al zijn problemen die gemakkelijk kunnen worden gecorrigeerd, dus ik wil dat hij perfect is, voor zijn eigen bestwil en voor het onze. Zijn prognose is levensbedreigend, maar soms is het alsof Dassault besloot hem te helpen sterven. En wij ook.

wat bedoel je!, Dassault zou SW doden???, vervangen door welk logboek?, Catia als het van Dassault is, ik weet het niet

Zolang het winstgevend is, nee, ik denk het niet, maar het zou het graag willen doen dat het niet veel beter zou doen. :upside_down_face:

PS: je moet mijn woorden niet altijd letterlijk nemen, ik ben een beetje ironisch :wink:

1 like

Welkom bij de club van ironie en zelfspot!!