Variabel in MEP-cartridge

Hallo @Tous

Ik gebruik al tijden een basemap en ik wil graag de beschrijving achter de bestandsnaam toevoegen (zie bijlage).

Maar ik zou graag willen dat het de beschrijving is van het onderdeelbestand en niet die van het plan dat ik niet invul, tenzij het automatisch was.

Ik denk dat je in het titelvak iets moet toevoegen als $PRPSHEET: "Beschrijving" of $PRP ?????

Ook hoe je alle variabelen van het type $PRP ????? kunt zien (visualiseren) die al in de cartridge zit.

Kortom, hoe voeg je het juiste toe aan de MEP-cartridge. Zoals het automatisch toevoegen van het materiaal, enz...

Elk ander advies over cartridges is welkom ;-)

Vriendelijke groeten

PS: Ik heb mijn SW Training Book uitgeleend aan een jongere die het niet aan mij heeft teruggegeven, dus ik ben als een vrachtwagen met pech ;-)
ZZ

2020-06-21_17_22_34-afficher_la_description_-_u_748-19_v1b.sldprt.jpg

Hallo

Ik heb de solidworks-parameters in het vliegtuigdeelmodel en asm gezet:

Opmerking in plan: $PRPSHEET:{EPAISSEUR_TOLERIE}  

part-ASm parametrisering: EPAISSEUR_TOLERIE  ->  "Epaisseur@Tôlerie"

Opmerking in plan: $PRPSHEET:{Materiaal}

deel-ASM-parametrisering: Materiaal -> "SW-Material@@Défaut@Pièce2.SLDPRT"

Opmerking in plan: $PRPSHEET:{Mass}  

Deel-ASM-parametrisering: Massa ->  "SW-Mass@ci tweken. SLDPRT"

Deze macro om de bestandsnaam op te halen, indien nodig aan te passen

Aas Object
As ModelDoc2
As SldWorks.Configuration
As CustomPropertyManager
As
LongAs String
As String
As String

Sub main()   
Set swApp = Application.SldWorks   
Set swModel = swApp.ActiveDoc'We krijgen de bestandsnaam 
myValue1 = Left(myValue0, 8) 'eerste 8 tekens van de bestandsnaam

Set config = swModel.GetActiveConfiguration 
Set cusPropMgr = config. CustomPropertyManager 
lRetVal = cusPropMgr.Add3("filname", swCustomInfoType_e.swCustomInfoText, myValue1, swCustomPropertyAddOption_e.swCustomPropertyDeleteAndAdd) 

End Sub
4 likes

Dank je wel @Yannick

Ik kijk naar dit alles en ik kom terug om je het resultaat te geven.

Vriendelijke groeten

1 like

Het hulpstuk dat ik vergeten was, kan helpen.

Ik ben in SW2017

det00000.zip
1 like

Hallo @Tous en @yannick

Ik begrijp niet waar ik de solidworks-instellingen in het onderdeelmodel, plan en asm moet plaatsen.

Ik denk dat je al deze parameters eerder moet maken in de verschillende modellen (deel, Asm Drw), maar  WAAR  en hoe?
Dat is de vraag! Ik heb een video bekeken, maar de persoon had waarschijnlijk alles al eerder gemaakt, dus ik ben niet verder vooruit. (ondanks de aanwijzingen van @Yannick ;-) )

Ik moet een beetje dom zijn, want ik kan niet vinden hoe ik het moet doen in de online hulp.

Kort! Ik heb je nodig.

Vriendelijke groeten

U moet de metadata-informatie in de eigenschappen van het modelbestand plaatsen.

Bestand -> eigenschap

Voorbeeld eigenschap om toe te voegen aan uw sjabloon

Sla het model op in .prtdot  voor onderdeel, assemblage en MEP

Yannick

1 like

Voor annotaties in MEP klik je met de rechtermuisknop op de notitie -> Bewerken in een nieuw venster

Voeg $PRPSHEET toe: "bestandsnaam" bijvoorbeeld

Ik denk niet dat ik iets vergeten ben.

Goedenacht

1 like

Hallo Zozo

Heb je het geprobeerd?

Yannick

Hallo Yannick

Ik begreep je uitleg, maar ik had geen tijd om te beginnen.

Daar! Ik ben bezig met een zeer grote simulatie die vrij ingewikkeld is en de machine draait veel voor de verschillende scenario's.

Ik laat nooit een kans voorbijgaan om feedback te geven op advies en vooral om te bedanken.

In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp ;-)

(WORDT VERVOLGD...)

2 likes

Ik vroeg het net. 

Hallo @yannick  ;-)

Ik ben net terug op het onderwerp, maar iets ontsnapt me in de logica van SW

In de MEP en dus op de achtergrond van het plan heb ik toegang tot bepaalde variabelen. Maar voor degenen die ontbreken als "materie" "Massa": als ik ontbrekende variabelen wil maken, kan ik dat niet, zelfs niet in de beheerdersmodus. Ik moet het verkeerd doen!

Aan de andere kant las ik dit"

u zult een aangepaste eigenschap moeten toevoegen in een voorbeelddeel of via het eigenschappenformulier bijvoorbeeld of door een eigenschap in te vullen in Bestand => Eigenschappen. Voer vervolgens het volgende uit:

• → Maak een tekening met de basiskaart die u wilt wijzigen

Betekent dit dat ik alleen de eigenschappen in een modelonderdeel kan maken, dus een SDLPART.dot, en ook dat als mijn SLDPART.dot niet alle eigenschappen heeft die ik me kan voorstellen, ik het niet kan maken, noch in de basismap kan gebruiken. 
Ik begrijp niet waarom het eigendomsformulier niet zelfstandig alle eigenschappen creëert die u wilt en die  ASM, PRT en DRW gebruiken bij eenvoudige creatie in een gebied van de MEP (hier is het de MEP die me interesseert)

Bedankt voor de hulp in ieder geval   ;-]

Vriendelijke groeten

Goedenavond

bijvoorbeeld voor het materiaal

in het PRT-model de naam van de variabele, zeggen we ''Matter'' en wijzen we de solidworks-variabele toe

In de tekening is een opmerking toegevoegd: $PRPSHEET:{Materiaal} 

Zie bijgevoegd model.

Ik weet niet hoe ik eigendomsformulieren moet invoeren , ik gebruik EPDM. maar met de hand in de eigenschappen werkt het perfect

Ik denk dat je alle eigenschappen in het model moet invoeren.

Vriendelijke groeten

model.zip

Hier is een zeer goede video over de configuratie van het invoerformulier voor onroerend goed

https://www.youtube.com/watch?v=Kb-9pKZCCTY

CDLT

Hallo @Yannick

Bedankt, ik ben dit allemaal aan het bekijken en ik hou jullie op de hoogte van het resultaat ;-)

Vriendelijke groeten

Ik begrijp niet waar ik de solidworks-parameters moet plaatsen in het onderdeelmodel, het plan en de asm >> Happy Wheels 3D

Ik begrijp niet waar ik de solidworks-parameters moet plaatsen in het onderdeelmodel, het plan en de asm >> Happy Wheels 3D