Deel-ASM-parametrisering: Massa -> "SW-Mass@ci tweken. SLDPRT"
Deze macro om de bestandsnaam op te halen, indien nodig aan te passen
Aas Object
As ModelDoc2
As SldWorks.Configuration
As CustomPropertyManager
As
LongAs String
As String
As String
Sub main()
Set swApp = Application.SldWorks
Set swModel = swApp.ActiveDoc'We krijgen de bestandsnaam
myValue1 = Left(myValue0, 8) 'eerste 8 tekens van de bestandsnaam
Set config = swModel.GetActiveConfiguration
Set cusPropMgr = config. CustomPropertyManager
lRetVal = cusPropMgr.Add3("filname", swCustomInfoType_e.swCustomInfoText, myValue1, swCustomPropertyAddOption_e.swCustomPropertyDeleteAndAdd)
End Sub
Ik begrijp niet waar ik de solidworks-instellingen in het onderdeelmodel, plan en asm moet plaatsen.
Ik denk dat je al deze parameters eerder moet maken in de verschillende modellen (deel, Asm Drw), maar WAAR en hoe? Dat is de vraag! Ik heb een video bekeken, maar de persoon had waarschijnlijk alles al eerder gemaakt, dus ik ben niet verder vooruit. (ondanks de aanwijzingen van @Yannick ;-) )
Ik moet een beetje dom zijn, want ik kan niet vinden hoe ik het moet doen in de online hulp.
Ik ben net terug op het onderwerp, maar iets ontsnapt me in de logica van SW
In de MEP en dus op de achtergrond van het plan heb ik toegang tot bepaalde variabelen. Maar voor degenen die ontbreken als "materie" "Massa": als ik ontbrekende variabelen wil maken, kan ik dat niet, zelfs niet in de beheerdersmodus. Ik moet het verkeerd doen!
Aan de andere kant las ik dit"
u zult een aangepaste eigenschap moeten toevoegen in een voorbeelddeel of via het eigenschappenformulier bijvoorbeeld of door een eigenschap in te vullen in Bestand => Eigenschappen. Voer vervolgens het volgende uit:
→ Maak een tekening met de basiskaart die u wilt wijzigen
Betekent dit dat ik alleen de eigenschappen in een modelonderdeel kan maken, dus een SDLPART.dot, en ook dat als mijn SLDPART.dot niet alle eigenschappen heeft die ik me kan voorstellen, ik het niet kan maken, noch in de basismap kan gebruiken. Ik begrijp niet waarom het eigendomsformulier niet zelfstandig alle eigenschappen creëert die u wilt en die ASM, PRT en DRW gebruiken bij eenvoudige creatie in een gebied van de MEP (hier is het de MEP die me interesseert)