DXF Viewer direct in Windows Verkenner

Hallo

Ik heb een klein probleem dat al een paar jaar oud is. Ik heb gisteren lynkoa ontdekt en hier kan de oplossing zijn.

Weet iemand van een add-on waarmee u 2d dxf rechtstreeks vanuit het Windows Verkenner voorbeeldvenster kunt zien?

Bij voorbaat dank.

Ronald

Hallo

Ik denk niet dat het mogelijk is. Voor welke versie van WIndows is het? En het gaat om de thumbnails?

2 likes

Hallo

Ik heb ook wat onderzoek gedaan naar dit onderwerp voor Windows 7, maar zonder positieve conclusie.

1 like

Ik ben op W7 pro.

Voorbeeldvenster dus W7 of W8 (zie screenshot).

Ik geloof dat het de basissoftware is die een miniatuur maakt die vervolgens leesbaar is door Windows.

icone_apercu.jpg
1 like

Ik heb dit programma gevonden, maar ik heb het nog niet getest:

http://www.longbowsoftware.com/Previewer.php

Ter info, het is niet compatibel met Windows XP.

2 likes

Op de computer in mijn kantoor werkt het! :)

- Voorbeeldvenster weergeven/verbergen

Zie bericht @stefbeno

sans_titre002.png
2 likes

voor mij onder Win 7 pro werkt het zonder add-on.

sans_titre.png
1 like

Je ziet niets op de previews. Ik zou graag iets willen waar je kunt bekijken zoals JPG, PDF, DOC, XLS...

Kleine precisie, ik heb geen autocad op mijn computer geïnstalleerd.

Het is een precisie die niet zo klein is, aan de andere kant, heb je een kijker zoals VoloView van Inallé?

1 like

Hallo

En door DraftSight te installeren werkt het?

@+

3 likes

Ik heb ook draftsight geïnstalleerd, het kan werken om te proberen!

2 likes

Ik ken geen van beide, ik zal het proberen

Draftsight is gemakkelijk te vinden, maar als je voloview hier niet kunt vinden, is het er.

voloview.exe
2 likes

Ik heb net wat tests gedaan:

- SW-plan geëxporteerd in DXF: geen preview

- SW-abonnement : geen preview

- DWG-plan: OK

- pdf: Oké

- jpeg (van SW): geen voorbeeld

- jpeg (screenshot opgeslagen met XNview): geen voorbeeld

Het lijkt me nogal willekeurig als een manier van werken...

1 like

Geen manier om voloview te installeren...

capture.jpg

@ Ronald

AC-testen

Zie: http://french.eazel.com/lv/group/view/kl38529/DWGSee.htm

DWGZees beschrijving

DWGSee is een handige afbeeldingsviewer met de extensies DWG, DXF en DWF, die meestal worden gebruikt door het AutoCAD-programma.

Het grote voordeel van DWGSee is dat er geen extra programma nodig is om de genoemde vectorafbeeldingen te zien. Dit bespaart u tijd bij het installeren en gebruiken ervan.

DWGSee is ideaal voor diegenen die werken aan architecturale presentaties of aan specifieke onderdeelontwerpen voor een bepaald product.

Bovendien kunt u met dit hulpprogramma verschillende bladwijzers en lagen in uw presentatie opnemen en zelfs alleen het geselecteerde gebied in uw document afdrukken.

Voor:
Intuïtieve interface
Ondersteuning voor breed formaat

Tegen:
Maakt niet veel handmatige aanpassingen mogelijk

@+ .... een rode dop

2 likes

Hallo

Wees voorzichtig, wat in het voorbeeldvenster verschijnt, is alleen de miniatuur die is opgeslagen door AutoCAD (of andere software) en geen echte voorvertoning zoals PDF, XLS, DOC bijvoorbeeld. Bovendien komt deze miniatuur overeen met de verkleinde afbeelding van het scherm op het moment van back-up, die niet noodzakelijkerwijs representatief is voor de inhoud van het bestand.

Maar dit is alleen voor het DWG-bestandsformaat. Dit komt omdat het DXF-formaat deze miniatuur niet onthoudt.

Persoonlijk gebruik ik de preview niet omdat deze veel bronnen verbruikt, vooral als je op een netwerk zit...

A+

3 likes

@ Ronald

Heeft u geprobeerd DWG see

http://www.winportal.fr/dwgsee-dwg-viewer-pro/telechargement

"Open en bekijk bestanden vanuit AutoCAD zonder AutoCAD te hebben"

Geschreven door Michael

AutoCAD is de softwarereferentie voor computerondersteund industrieel ontwerp, een referentie die wordt gebruikt in uiteenlopende gebieden als de auto- of luchtvaartindustrie, mechanica, architectuur of elektronica. Het is een zeer complete softwareomgeving, vrij zwaar en soms ondoorgrondelijk. Uitgebreide training kan nodig zijn om te beginnen met het correct uitvoeren van de kernfuncties.

Als je DWG- of DXF-bestanden krijgt en je hebt AutoCAD niet op je computer geïnstalleerd, kun je ze niet gebruiken of zelfs niet openen. DWGZee DWG Viewer Pro is dan de oplossing om je uit deze impasse te halen.

Dankzij dit kunt u deze bestanden bekijken van de versies van AutoCAD van R 2.5 tot 2010, door de vertakkingen van de projecten navigeren, ze afdrukken en zelfs bepaalde elementen toevoegen, zoals labels of markeringen om sneller uw weg te vinden.

U zult ook in staat zijn om zeer nauwkeurige metingen te doen van de verschillende elementen die in de bestanden worden weergegeven.

In afwachting van nieuws

@+ ................ BR

2 likes

Hallo

Het bestand is beschadigd. Geen manier om te installeren. Het is zeker ingewikkeld...

Ronald