3DEXPERIENCE Webinar: Inzicht in de evolutie van het aanbod

Hoi allemaal

We hebben onlangs een webinar georganiseerd over wat er nieuw is in het aanbod van 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS om inzicht te krijgen in hoe uw onderhoudsaanbod en -verlengingen zich ontwikkelen.
Meer dan 30 mensen woonden dit webinar bij, gehost door onze Visiativ-experts :busts_in_silhouette:

Omdat dit onderwerp belangrijk voor je is en je waarschijnlijk nog veel vragen hebt over het onderwerp, herhalen we dit evenement!

Als u niet aanwezig kon zijn of als u meer wilt weten, nodigen wij u uit om op dinsdag 11 juli van 11.00 tot 11.45 uur dit webinar te volgen:
In 45 minuten presenteren onze experts u de wijzigingen in het aanbod en de prijzen en de gevolgen voor uw aanstaande verlengingen en licenties; Demo's van nieuwe functies om uw gegevens te delen, te annoteren, op te slaan, te bekijken, te beheren of te controleren.

Gratis :point_right: registratie [WEBINAR] De evolutie van het 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS-aanbod
Al uw vragen komen aan bod, aarzel niet om uw vragen voor te bereiden! :speech_balloon:

Fijne dag allemaal, Coralie

1 like

Registreren!

1 like

Hallo

Is er niet gewoon een manier om de link naar het 1e webinar te geven? Om het buiten werktijd te bekijken?

Bij voorbaat dank.

5 likes

Hallo @FUZ3D,

Na dit webinar stellen we de 2 replays beschikbaar zodat je zoveel mogelijk informatie hebt! We zullen ook een schriftelijke samenvatting maken om samen te vatten wat er is uitgelegd; Ik zal de link zonder mankeren met je delen zodra hij online staat (voor eind juli)!

6 likes

met veel plezier, bedankt Coralie

1 like

Hallo
Reeds gedaan op 22/06.

1 like

Hallo @remrem , bedankt voor je deelname! Heb je het aanbod beter begrepen door deze presentatie? :slight_smile:

Ja. Het is duidelijker.
Ik had graag meer informatie gehad over de functies die standaard beschikbaar zijn en de functies waarvoor extensies kunnen worden toegevoegd. Met name om te kunnen vergelijken met PDM.

1 like

Het is genoteerd, bedankt voor uw feedback :slight_smile:

Hallo, ik heb deelgenomen aan het webinar van gisteren dat zeer informatief was. Ik heb nog een vraag over de compatibiliteit van de versie in de cloud.
We kennen allemaal de compatibiliteitsproblemen van solidworks-versies met Windows, Office, internetbrowser...
Met 3Dexperience, omdat het in de cloud staat en dus altijd up-to-date is, lijkt het alsof al deze versieproblemen als geen magie verdwijnen.
Kunt u ons vertellen hoe deze updates worden afgehandeld en in het geval van een bug, hoe het probleem wordt opgelost?
Bedankt

1 like
  • Eens met de opmerking van Nicolas.
    Volgens de presentatie stond sw op het ontwerpwerkstation, dus kunnen we de versie kiezen, of wordt sw automatisch bijgewerkt zonder onze mening?
  • Wat gebeurt er als je geen internettoegang hebt (het gebeurt als je in de gebouwen bij de klanten bent), moeten de bestanden worden uitgepakt zoals bij pdm? (of huilen we?)
    -Er is een vraag gesteld over de beveiliging van bestanden. Maar wat gebeurt er bij een ernstige crash aan uw kant? Komt er een verantwoordelijkheid met je mee? Of moeten we ook zorgen voor back-upplannen (ik ben de naam vergeten) zoals voor cloudopslag?
  • Tijdens de presentatie heb ik misschien het raam met de vragen van de andere deelnemers niet gezien. Zou het mogelijk zijn om naast de presentatie ook de vragen met de antwoorden te hebben?

Omdat ik niet weet waar ik de opmerkingen moet plaatsen als het webinar voorbij is, maak ik gebruik van het forum om ze te schrijven.
Dat is het voor nu.

Een fijne dag.

Hallo Coralie,
Is het mogelijk om een link te hebben om dit webinar opnieuw te bekijken?
Persoonlijk heb ik nog niet naar 3Dexperience gekeken, dus voor mij is het een nevel en ik zou graag concreet willen weten wat er over 1, 2 of 3 jaar gebeurt met de fysieke versies van SolidWorks, vooral als je, zoals ik, 4 licenties hebt onder Visiatv-onderhoudscontract.
Bedankt

Hallo, van wat ik heb meegenomen uit het webinar:
@ronathan 3DExperience maakt het mogelijk om 3 jaar gescheiden te worden van SolidWorks
@opiep27 het is net als bij de PDM, zijn de bestanden lokaal als je eraan werkt

Hallo allemaal, ik stuur je de link naar het webinar door dat zeer binnenkort online zal worden geplaatst!

2 likes

Hallo @nicolas.marquand !
Zoals Florian tijdens zijn webinar uitlegde, zijn er twee gevallen om uit te lichten:

• 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS - het volledige cloudaanbod: in dit geval heb je altijd de nieuwste versie en het servicepack van SOLIDWOKRS, geen mogelijkheid om te kiezen. Als er een bug is (wat steeds minder vaak voorkomt), wordt de informatie snel gerapporteerd aan Dassault, die een hotfix implementeert

• SOLIDWORKS + Cloud-services: In dit geval kunt u vanaf SW2023sp3 gebruik maken van de nieuwste SOLIDWORKS-functies (getoond in dit webinar). Of in bredere zin, sluit je licentie aan op de Dassault cloud tot 2 jaar eerder dan de huidige versie (vandaag tot SW2021)

Hallo @opiep27 !

Ik laat je het antwoord lezen dat ik net aan Nicolas gaf op je eerste vraag.

Wat het tweede betreft, heb je de mogelijkheid om de offline wereld te gebruiken als je naar een plek zonder internetverbinding gaat (of gaat). Om dit te doen, moet u uw bestanden openen zodat ze in uw lokale cache worden geladen voordat u zich afmeldt. Zodra de verbinding is hersteld, kunt u opnieuw inloggen en uw eventuele wijzigingen opslaan.

Bestandsbeveiliging is gewaarborgd in de datacenters van Dassault met alle beveiligingsniveaus en certificeringen die daarbij horen. We kunnen u verzekeren dat er geen crash te verwachten is.

Hallo

2 kleine opmerkingen over uw uitspraken:
"Als er een bug is (wat steeds minder vaak voorkomt), wordt de informatie snel gerapporteerd aan Dassault die een hotfix implementeert" :rofl: :rofl: :rofl: (ik heb bugrapporten die al enkele jaren wachten om te worden opgelost en bugs die terugkwamen nadat ze waren verdwenen op een vorige versie).

"We kunnen je verzekeren dat er geen crashes te verwachten zijn." U zult de technische oplossingen in detail moeten beschrijven als u wilt dat uw oplossing van de grond komt (met name de off-site en niet-verbonden architectuur) omdat niemand veilig is voor een ongeval op de werf (cf. de OVH-brand) of een hacking van meer of minder omvang. De servers van Dassaut / Solidworks zullen zeker beter beveiligd zijn dan die van de gemiddelde KMO (maar ook veel meer aangevallen).

5 likes

En ik zou er nog een paar klanten aan willen toevoegen, zoals Naval Group, Thales en anderen die zeer gerustgesteld zullen zijn dat hun gegevens op een zeer veilige externe server worden opgeslagen...

2 likes

Hallo @froussel !

Ik begrijp uw bezorgdheid over de cloud. OVH heeft echter verschillende niveaus van abonnementen en dus ook verschillende beveiligingsniveaus.
Dit is iets dat bij Dassault niet bestaat. Met de Dassault-cloud had u altijd een equivalent van het Premium-aanbod bij OVH, dus met replicaties op meerdere datacenters.
Daarnaast werken cyberengineers 24/7 om de datacenters te beschermen. Om netwerkstromen te analyseren en ze zijn zelfs uitgerust met AI-software waarmee ze kunnen identificeren en waarschuwingen kunnen geven.
Kortom, met clouddiensten en meer in het algemeen elk cloudaanbod van Dassault heeft u hetzelfde service- en beveiligingsniveau als Renault.
Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik kan, als u dat wilt, in contact komen met cybersecurity-experts.

Resterend tot uw beschikking!
Fijne dag!

En dus, de link voor het online webinar, vond hij ons wel leuk en ging hij op vakantie? :rofl:

2 likes