Ombouwen naar plaatwerk

Je kraan is tangentieel aan je verzamelaar, zo lijkt het. Dat is zeker wat ons dwars zit. Probeer te testen om niet langer tangeant te zijn, maar bijvoorbeeld op 5 mm van de rand.

Als het werkt met offset, zet dan je tangeant-kraan er weer op en probeer de snede in het spruitstuk te maken voordat je de plaatwerkfuncties invoegt.

2 likes

Daar ga je, het probleem is dat je 2 buizen niet dezelfde diameter hebben en dat de ene raaklijn heeft met de andere.

Zoals Benois zegt, probeer het zonder raakvlak te zijn

2 likes

Dus door het weer in elkaar te zetten, werkt het. Maar hoe doe je dat dan?

Ik herhaal mijn laatste bericht: "Als het werkt met de offset, zet dan je tangeant-kraan er weer op en probeer de snede in het spruitstuk te maken voordat je de plaatwerkfuncties invoegt."

Je kunt ook proberen sluw te zijn door je stiksels slechts een paar 1/10 mm te verschuiven om SW voor de gek te houden.

1 like

Ik probeerde een beetje omhoog te gaan, maar het werkte niet.

Wat bedoelt u met "in het spruitstuk snijden voordat plaatwerkfuncties worden ingevoegd"?

Ik vond mijn spel erg goed gedaan en begrijpelijk....

Ik was trots op mezelf gisteren =) lol

1 like

@bart

Ik heb je stuk teruggenomen, ik heb het teruggezet zoals ik wilde en kijken wat het doet.

Deel 1-2.SLDPRT

Dat is precies het probleem dat ik je probeerde uit te leggen.

Schakel het vakje voor normale materiaalverwijdering uit en u zult zien dat uw apparaat perfect zal zijn!

Zoals je me vertelde, heb je een 6-assige snijmachine, dus geen probleem meer met een "abnormale" verwijdering van materiaal.

=)

Bijgevoegd is het aangepaste stuk!

Deel 1-2_modifie.sldprt
1 like

Nu, met het laatste stuk dat ik heb gepost, is het goed?

Naar mijn mening is dat precies wat je wilt =)

1 like

Ja ja dat klopt, maar ik kan de meester niet reproduceren^^

Als ik materiaal weghaal, selecteer ik het gezicht en hij doet beide kanten....

Ik had niet gezien dat jij de binnendiameter nam, terwijl ik de buitendiameter nam. Maar voor de sneden lijkt het mij dat ik nodig heb in verhouding tot de buitendiameter voor de lasnaden.

Deel 1-2_modifie-1.sldprt

Inderdaad, en als ik de inkeping aan de buitenkant zet, ontvouwt de tweede buis zich niet meer.

Tenzij je overal doorheen haalt, maar dat is niet het doel...

Anders, als u een tocht van 1 graad toevoegt aan de laatste verwijdering van materiaal, werkt het

Hier is jouw stuk

stuk1-2_modifie-bis.sldprt
1 like

Het werkt inderdaad, maar hey... Het is hacken en vervolgens naar de productie sturen..... Als er geen andere oplossing is, maak ik mijn plaatwerkdelen op TopSolid die veel beter overgaat op plaatwerk.

1 like

Solidworks is effectief voor enkelvoudige onderdelen, oftewel mechanisch gelaste samenstellingen.

Aan de andere kant voor gebogen plaatwerkassemblages, vooral in dit geval waar de plaat wordt gewalst.

Zolang het nog 3-assig snijden is is er geen probleem, maar zodra je het ding een beetje duwt, veroorzaakt het dit soort problemen....

We moedigen je aan en het spijt ons dat we je probleem niet kunnen oplossen.

Fijne dag voor jou!

2 likes

Zie Testbestand: Montage, variabele hoek en stiksels van de buis

in SW 2012

Er zijn nog wat problemen op te lossen, ik werk eraan , het is niet gemakkelijk

@+ ;-)

test_piquage_angle_a_regler_avec_deplier1.sldasm
1 like

Buis vijl Diam 80

tube_dia_80.sldprt
1 like

Diam100 buis vijl

tube_dia_100.sldprt
1 like

56 antwoorden, dat is het record van Lynkoa!

57 met deze...

1 like

@gt22

Het probleem is niet axiaal tikken, maar een bijna tangentieel tikken. Wil je een printscreen?

Hoi @ Lucas

de verzameling van antwoorden, maar het is nog niet opgelost van mijn kant ;-(

Ik ben er 2 dagen mee bezig geweest en het is er nog niet

Ik ben niet ver van de waarheid, maar ja, er is een maar

het plakt niet zoals ik zou willen

Het is niet erg duidelijk voor mijn kleine brein

@+ ;-)

1 like