Ranting

Van mijn kant gingen we van gemiddeld 4 crashes per dag (in ongeveer de montage) naar 2-4 per week nadat de PDM was geïnstalleerd. En als we bestanden buiten PDM op het netwerk terugnemen, keert de instabiliteit terug.

Ik heb ook een vleermuisbestand, het helpt bij sommige crashes.

3 likes

Ter informatie, ik doe op dit moment veel aan R&D, waardoor ik veel lokaal kan werken en het de zeer frequente crashes niet voorkomt.
sinds vanmorgen al 2 uur en het is pas maandag.
Het is mogelijk om een bericht te sturen op het foutenrapport, ik laat je voorstellen wat ik daar kan plaatsen.

1 like

Omdat je nog steeds denkt dat iemand deze beroemde rapporten echt leest? :rofl:
Stel je voor dat er meer mensen nodig zijn om de rapporten te verwerken, dan om de broncode van Solidworks aan te passen. :rofl: :rofl: :rofl:

4 likes

nee, ik weet dat niemand leest, daarom laat ik me gaan :rofl: :rofl: :rofl:

Hallo

Ik heb op dit moment niet veel crashes, behalve deze van de afgelopen weken:

Met een beetje achteraf en veel humor is dat SW crasht één ding...
Maar als het een module van het Windows .Net Framework laat crashen, is dat het beste van de integratie :v:
Ter informatie, Windows update van de .Net vanmorgen... Ik denk dat ik het eraf ga halen :eject_button:

Hallo;

Het laat alleen maar zien dat je echt moet nadenken over het uitschakelen van automatische Windows-updates en alle ongemakken die daarmee gepaard gaan accepteren...
Mijn favoriete gebied in hun " Solidworks Error Report" (merk op dat " Fouten " meervoud :sweat_smile: is):
image

Vriendelijke groeten.

1 like

En grote ik ook

1 like

Hallo
Ongeveer 2 jaar geleden liet ik een tirade los over deze software (SOLIDWORKS) met een open vraag "Wie is er echt tevreden over SOLIDWORKS?"
De feedback was echt gemengd, echt 50/50!
Ik merk nog steeds dezelfde bugs op, NIETS VERANDERT!!
Gebruikers zijn tevreden met deze tool omdat er geen keuze is nu de draad goed aan de poot is vastgemaakt en het gevecht elke dag zwaar is om te proberen gewoon ons werk te doen: ontwerpen, studeren, tekenen!
De baan staat niet langer centraal in onze dag, maar eerder hoe deze software te vertekenen om simpelweg iets correct op een correct moment te krijgen!
De verspilde tijd is fenomenaal met commando's die 2,3 keer moeten worden herhaald voordat ze uiteindelijk door de software worden verteerd...
Voor de onafhankelijke die ik ben, is deze software absoluut niet professioneel... Te veel tijdverspilling, bugs en crashes!!
Ik ga niet meer toevoegen dan dat, maar wees voorzichtig dat op een dag een gemiddelde software niet concurreert met Dassault met een concurrerende en professionele tool door gebruikers zoals ik die teleurgesteld zijn over te hevelen!

Pierre DUCHET

5 likes

En boem 15:37 uur solidworks crasht en we zullen de complexiteit van het ding opmerken lol.

Hier ben je... Ik geplant op hetzelfde moment :laughing: dat SW ook zijn Weekend wil :joy:

1 like

Hallo Pierre @peduchet

Ik ben zo vrij om op uw bericht te reageren en u het volgende standpunt aan te bieden (waarover uiteraard moet worden gedebatteerd)

Het probleem is zeker kapot (zet hier wat het meest kapot is) maar de oplossing ligt ergens anders AMHA.

Er is inderdaad al de Cloud-versie van solidworks die dezelfde ergonomie heeft als de stand-alone die we gebruiken.
Wat betekent dat zelfs als Dassault ons met onze mond in de mond vertelt dat de standalone versie parallel met de Cloudy-versie zal doorgaan, het ook aangeeft dat ze tevreden zullen zijn om ons de hele tijd nieuwe functies aan te bieden, maar zonder de delen van oudere (of zelfs heel, heel oude) code te herschrijven.

U zult merken dat de strategie om ons voor te bereiden op het verdwijnen van de Stand alone versie al is begonnen zonder dat de minder oplettenden onder ons het merken.

Dit zou ook een speciale bespreking over dit onderwerp verdienen!

Vriendelijke groeten

4 likes

cc en ja hij is het weer lol.

Hallo
Is het een lokaal of netwerkdocument?

1 like

Ter informatie, SW2023 in test.
Opening van een assemblage onder 2020=5mn en 2m30 onder sw2023 SP5.
Tijdens de MyCAD-dag in Nantes kregen we ook te horen over een duidelijke verbetering in Assembly en MEP.
En 20 tot 30% sneller op grafische prestaties.
Van mijn kant blijf ik de 2023 zo snel mogelijk testen, maar de 1e test die vóór de MYCAD-dag is uitgevoerd, bevestigt voor een keer echt de beweringen van verhoogde snelheid.
Laten we hopen dat hij niet ook nog eens 2 keer sneller crasht! :crazy_face:

4 likes

Om zeker te zijn @sbadenis , hallo, geef ik de voorkeur aan een programma dat 10 minuten nodig heeft om te starten en de hele dag open blijft, dan een programma dat in 2 minuten opent maar 10 keer per dag crasht.

1 like

Ik zit momenteel in R&D, dus ik ben lokaal.
Ik had niets anders geopend, alleen deze 2 kamers, niets zwaars.

Ik heb de 2023 SP5 gedownload, ik zal hem volgende week installeren, we glas goed.
Bedankt voor je feedback over de 2023 SP5.

1 like

We zullen het er volgende week over hebben en hopen dat het een keer beter is!
Van mijn kant ga ik uit van een schone installatie zonder SW om er zeker van te zijn dat ik geen beschadigde registersleutel importeer of een die de nieuwe versie zou kunnen beschadigen.
Ik hoop dat de tests via grote assemblages (+ 50.000 onderdelen) de 1ste pogingen zullen bevestigen, maar daarvoor zal ik nog even tijd moeten vinden...

2 likes

Hallo;

Snelle vraag @OBI_WAN Welke RAM-waarden heb je?
Ik stel de vraag omdat (dit is erg subjectief) een groot deel van de " spontane" Solidworks-crashes zijn vermeden door van 32 naar 128GB op mijn computer te gaan.

• Solidworks 2022 premie.
    Daarnaast is er een regelmatige " dump " van de directory:
    C:\Users%GEBRUIKERSNAAM%\AppData\Local\Temp* en in **C:\temp

Let op: denk er ook aan om veel ruimte achter de hand te houden op je harde schijf zodat Solidworks al deze " tijdelijke " bestanden kan wegschrijven.

Opmerking: op Windows 10 kunt u eenvoudig de " massa's " van de verschillende bestanden schatten.
=> Windows/Systeem/Stoke optie...

Dat gezegd hebbende, leef ik oprecht mee, mijn lieve @OBI_WAN het is ondraaglijk deze crashes ... Een verandering die je jezelf vertelde:
" Nou, ik ben direct na deze kleine functie aan het sparen..."  (...)(…) (…)..." En zee#@!!  »

Vriendelijke groeten.

2 likes

Bjr,
Ik zit op 64 GB RAM.
Ik leeg de tijdelijke bestanden bij het opstarten, zoals hierboven uitgelegd.
Ik heb ook een BAT-bestand om de temps te legen als ik crash.
Bedankt voor de info.
Moge de kracht met je zijn.

1 like