Ik begin het debat tussen creo en solidworks

Goedemorgen

Hebben ze meer informatie gegeven over de prijs in vergelijking met de vorige keer?

1 like

nee, ik wacht op het aanbod voor 2 licenties en een andere voor 19 licenties

1 like

in de tussentijd nodig ik je uit om te proberen deze Creo-tutorial onder SW te maken, het is niet zo eenvoudig, maar je kunt het doen. (je moet zoals gewoonlijk sluw zijn zoals voor de 2 vakanties aan het einde, ik weet niet of we dezelfde soort selectie kunnen doen onder SW)

Succes :yum:

1 like

Sorry, maar het is een kopie van wat er al in SolidWorks is gedaan.

:sweat_smile:

5 likes

Oh ba verdomme, ik zal kunnen vergelijken met wat ik zo deed.
Bedankt voor de info

1 like

Ik zie vooral dat hij net als ik werkte, volledig aan een buurt werkte en dan herhaalde/samenvoegde, in tegenstelling tot Creo. Aan de andere kant maakte het een glad interieur en geen schaal.

1 like

bjr,
Hier ben ik de eigenaar van een Full Creo-licentie en hotline-toegang voor een periode van een maand.
Ik hoef alleen maar te testen.
Ik had een mini-training van 4 uur voor de hantering, niets rocket science aan deze kant.
Tijdens deze training heb ik al zowel positieve als negatieve punten opgemerkt.
Ik zal langzaam over het onderwerp gaan en ik zal je regelmatig een update geven.
Moge de kracht met je zijn.
ps: off topic ik ben net terug van Disney woord in Florida waar ik in staat was om naar het Star Wars land te gaan, het is absoluut ongelooflijk dat ik de valk zag en nam een vers in de cantina absoluut magisch.

2 likes

Te koel de volle Creo ... Wees voorzichtig, je krijgt de smaak te pakken xD

Het is niet helemaal dezelfde filosofie of dezelfde glimlachbewegingen. Het is dus fijn als je dit allemaal al hebt begrepen

Aarzel niet als u vragen heeft over uw Creo-modellen.

PS: je hebt je rechten als @OBI_WAN doen gelden??

2 likes

Hallo @Silver_Surfer !

Ik doe een studie om van SW naar TSV7 te gaan.
tot op heden heb ik een beetje TOPSOLID kunnen testen en voor het weinige dat ik heb gedaan, ben ik zeer tevreden, maar ik heb nooit enige traagheid opgemerkt die u beschrijft...
Kunt u toelichten wat een " opmaakfunctie " is?

Bij voorbaat dank!

2 likes

Hoi @OBI_WAN

(Welkom terug van je tijd in de ruimte!)
weet je of ze een extra PDM verkopen?
(geïntegreerd in de basisoplossing zoals TOPSOLID zou een pluspunt zijn, maar ik geloof erin gemiddeld :sweat_smile:)

Bij voorbaat dank!

1 like

Ja, ze hebben een PDM, maar meer weet ik op dit moment niet.

1 like

Hallo @twathle ,

Vormgevingsfuncties = extrusie, profielbegrenzing, enz.
Het is al lang geleden, maar ik herinner me dat het vooral de parameterverklaring was die me dronken maakte: op SW worden alle dimensies aangesproken zoals D1@Esquisse1, D3@Extrusion2, enz. die het mogelijk is om direct in een vergelijking te exploiteren, terwijl het in TS, uit het hoofd, verplicht was om het equivalent van een globale variabele in SW te verklaren en het was vervelend.

Het ging niet om de traagheid van de software.

2 likes

Hallo
Waar sta je in je denken en testen?
We hebben SW 2024 opgezet. En we hebben een echte verandering gezien in de uitvoering, opening en opname. Ik werk al bijna 20 jaar met SW en ik geef toe dat ik me niet zo'n belangrijke evolutie herinner. Heb je een vergelijking gemaakt?

Bij voorbaat dank.
Fijne dag

2 likes

@remrem in welke vorige versie van SW zat je?
De 2023 zou al zijn deel van de snelheid brengen.

1 like

In 2023. En ja, het was inderdaad al beter.

1 like

En verdien je in 2024 nog steeds veel of maar een klein beetje?
We zijn onlangs overgestapt op 2023 SP5.

1 like

Ik denk dat het nog beter is

1 like

Je hebt naast Solidworks nog andere dingen veranderd (PC/server, RAM; netwerk...?)
De bespaarde tijd is het openen van vergaderingen in Resoluut of Geletterd? (voor mij telt de tijd die ik bespaar op de lichtstanden niet mee...)

2 likes

Nee. Ik werk op een mobiele en lokale werkplek

1 like

Hallo forum,

Nou terug op de test cero.

Om deze test uit te voeren, kunnen we zeggen dat de uitlijning van de planeten niet op zijn best was.

• Ik zit vol met vol, ik ben al in overuren om mijn werklast op te dweilen en eerlijk gezegd had ik geen minuut om deze test af te maken.
  • Ons onderhoud vond eind juni plaats, dus de timing was ingewikkeld om tijd te besteden aan het testen, valideren of niet valideren van de softwarewijziging. De beslissing om nog een jaar door te gaan met sw is genomen om ons meer tijd te geven.

In overleg met Creo werd besloten de test te vernieuwen op een andere datum.

Dat is waar ik nu ben.

Sorry dat ik niet meer kan zeggen.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes