Hallo
Dit is een vraag die geen software is, maar te maken heeft met onze baan in het ontwerpbureau. Heeft u te maken met de nieuwe cao voor de metaalsector en zo ja, (en zo ja, en zo ja), wat is dan uw indeling? Van mijn kant ben ik weer een eenvoudige tekenaar die duidelijk onder de rating D8 is ingedeeld in vergelijking met de scorelijst die heel weinig overeenkomt met de realiteit van ons beroep... En natuurlijk zonder de mogelijkheid van evolutie. Een vriend van mij die ik tijdens mijn studie heb ontmoet, is E10 voor dezelfde functie...
Hallo
Ik maak me geen zorgen over deze overeenkomst, maar als ik het lees, is het een beetje een gasfabriek.
Als je van een leidinggevende status naar een technicusstatus bent gegaan (niets pejoratief in mijn woorden), moet je met je hiërarchische laag kijken om dit opnieuw te kalibreren. We hadden de zaak ooit in onze branche en we hebben het snel laten beoordelen (ontwerper geherkwalificeerd als tekenaar, het viel destijds niet in goede aarde bij alle medewerkers)
Van onze kant zouden we dit binnenkort moeten krijgen, dus tot op heden wachten we op de classificatie tot nu toe slechts 2 pre-vergaderingen om de clausules en de nieuwe functieomschrijving snel uit te leggen.
@coin37coin lijkt echter dezelfde classificatie te hebben:
Bjr,
Ja, ik maak me zorgen, maar ik zal mijn classificatie pas begin januari weten.
Ja! Hallo @DoubleL en welkom bij het team van " niet-inhoud "
Het is duidelijk dat er ook hier wordt geklaagd over de herkwalificatie van functies... En we wachten af hoe het gaat.
Anders, om je weg te gaan, na een rondleiding om me heen te hebben gedaan, varieert het tussen E9 en E10 (aan de voet van de frames). En het lijkt me veel logischer. Nu, met D8, heb ik het gevoel dat ik aan het begin van mijn carrière sta zonder enige autonomie!
Heb je geprobeerd om je punten zelf te berekenen om te zien of je valt zoals zij?
Indien nodig hebben we een bestand gemaakt dat ik bijvoeg
Positie classificatie pts - Vierge.xlsx (19.6 KB)
Ik zit precies in hetzelfde geval als jij @coin37coin coef 305 en dan zou ik naar D8 gaan, terwijl ik door het herberekenen van de punten met betrekking tot de taken van de FDE op E9 kom, maar hoe dan ook, zo is het en dan is het dat we moeten accepteren zonder terug te deinzen en punt uit... En de pon op de taart, zoals de ander zou zeggen, is dat we weer "cartoonisten" worden, wat echt de indruk wekt dat we zijn "gecategoriseerd" door mensen die ons werk niet kennen, wat nog woedender is
Bjr @OBI_WAN vreemd, normaal gesproken moeten ze het minimaal 1 maand voor de aanvraag op 1 januari aan je voorleggen...
Ho, denk je dat het zo is gedaan? Ze zouden het toch niet durven
Nogmaals, het valt ons op dat mensen niet weten wat we doen bij de BE!
We zagen onszelf uitgedost met de titel die voor de gelegenheid uit het niets kwam als "ontwerper".
Daarom probeer ik alleen te doen wat ze denken dat ik doe. Immers, als ze bereid zijn me die prijs te betalen om minder te doen... Het is hun zaak. En in het slechtste geval zullen ze zien dat we iets meer doen dan hun overtuigingen (kun je de woede voelen?)
En je hebt een maand om het te ondertekenen en/of aan te vechten
We tekenen niet, je hebt een maand om te zeggen dat je niet gelukkig bent en dat is alles, maar a priori verandert er niets! Aan de andere kant vertelden ze ons dat er geen verband is tussen de FDE (Fiche Descriptive d'Emploi) en de functiebeschrijving, wat zeer goed is gedaan, dus als je alleen je FDE volgt, zouden ze nog steeds kunnen zeggen dat je je werk niet doet!
Bjr @DoubleL ,
De informatie die ik heb is dat de officiële datum om u uw classificatie te geven 01 januari is. Het zou niet verplicht zijn om het u eerder te geven.
Hetzelfde geldt voor ons @OBI_WAN, presentatie van de functiebon 1 maand voor de sollicitatie, met handtekening dat deze aan ons is gepresenteerd (maar geen betwisting mogelijk).
En in de wacht (1 januari?) classificatie.
1 maand voor de aanvraag, als het voor een aanvraag op 1 januari is, is het misschien tijd!
Voor de functieomschrijving is het gedaan, maar niet voor de classificatie. Waarschijnlijk een maand van tevoren niet verplicht?
Goede vraag, dat moet je even checken
Hallo
De eenvoudigste manier is om het beoordelingsraster in te vullen en als uw berekening een hogere categorie geeft, schrijft u naar uw HR-directeur om hem te vertellen dat hun voorstel niet de specifieke kenmerken van uw functie dekt.
Omdat classificatie gecorreleerd is met een minimumloon, hebben HR-afdelingen systematisch de neiging om personeel op het laagst mogelijke niveau te plaatsen.
Aan de andere kant houdt het nieuwe systeem helemaal geen rekening met ervaring. Dus iemand die van school komt, zal dezelfde coëfficiënt hebben als iemand die zijn carrière in de functie heeft gemaakt (als hun taken/banen strikt identiek zijn).
Nb: Bij ons hebben ze het schema vrij goed beheerd: verzending van de functiebeschrijving (algemeen) in oktober en indiening begin december. A priori zijn ze verplicht om je 1 maand voor de aanvraag je ranking mee te geven (dus iedereen had die begin december moeten hebben).
Hallo
Ik heb al een eerste gesprek gehad met de HR-afdeling, maar ze heeft meteen vastgehouden aan haar standpunten
Hallo
Leuke tabel, maar lijkt niet goed te werken (althans op mijn Excel): het telt 1 voor elke kolom (onderste totaal) ongeacht de positie van de X in de kolom.
Je moet dus onderhandelen (niet per se gemakkelijk als je geen afgevaardigden hebt)...
Normaal gesproken moet je van beneden naar boven het bord gaan en elke keer dat het je aangaat een markering zetten.
Kortom, als je op pts6 in communicatie bent, moet du 6 punten in de kolom hebben gezet. Het stelt je in staat om elke definitie echt te lezen, te controleren of je je zorgen maakt en te stoppen zodra het niet meer het geval is