Van zw naar catia

Hallo forum,
Een vraag is of het mogelijk is om over te schakelen van sw naar catia en vice versa naar native.
Moge de kracht met je zijn.

Hallo

Als het gaat om het ontwerpen van een onderdeel onder een van de twee softwareprogramma's en het voortzetten van het ontwerp op het andere en vice versa, terwijl het toegang heeft tot de bouwgeschiedenis, de boom, de grafiek, dan NEE.

In de CATIA-zin onder SW (alleen SW Premium) is er 3Dinterconnect

Als het is om te kunnen openen en gebruiken in assemblages onderdelen of assemblages met behoud van de link naar de native (de wijzigingen worden native gemaakt en er wordt rekening mee gehouden), ja voor SW mogen de bestanden niet van naam veranderen.

In de ZW-richting onder CATIA

Normaal gesproken is er " MULTICAx SolidWorks Plug-in " die hetzelfde lijkt te doen als 3DInterconnect, maar ik heb het niet.

6 likes

@franck.ceroux
In feite hebben we vergaderingen van een enorme omvang en ons grootste probleem is de realisatie van de algemene plannen.
Dus een weg die we volgen zou zijn om al onze 3D op SW te doen, om onze XXL-assemblage op CATIA te doen om de algemene plannen te maken (aangezien CATIA meer geschikt lijkt voor maxi-montage).
Heeft u een mening over het onderwerp??

1 like

Hallo @OBI_WAN
Ondersteuning voor verbeterde associativiteit in Multi-CAD.pdf gegevens (131,9 KB)

Op dit gebied heb ik niet genoeg ervaring (grote assemblages) met 3Dinterconnect en geen met het equivalent onder CATIA.

In onze projecten worden onderdelen en componenten voorzien van versiebeheer, zodat ze van naam veranderen, waardoor we de associativiteit verliezen die opnieuw moet worden gedefinieerd (we hebben niet genoeg gebruiksscenario's om deze "Macro"-taak te automatiseren).

3Dinterconnect of MULTICAx SolidWorks Plug-in converteren beide gegevens. Aangezien de 3D wiskundige modelleurs van deze twee programma's niet hetzelfde zijn, kunt u conversie PB's tegenkomen (een test op een representatieve steekproef van uw onderdelen zou verstandig zijn).

Ik heb het CATIA-document over associativiteit bijgevoegd.

Mijn kijk op grote melanges.

Ik ken geen toverstaf, zelfs niet als de uitgevers geweldige demo's voor ons maken.

Cachebeheer, enz. (het is een noodzaak, maar afhankelijk van het type machine, projectspecifieke gereedschappen bereiken we vaak de limieten, omdat we op de dag zelf 90% van de geometrie hebben geladen).

Het bijwerken van de algemene plannen is een echt onderwerp (ik heb geen elementen om SW en CATIA te vergelijken), ik twijfel niet aan het vermogen van CATIA om het digitale model van een Airbus weer te geven en waarschijnlijk de bundels documenten, je moet er zeker van zijn dat je over de juiste modules beschikt om met dit alles om te gaan.

De modules van vereenvoudigingen van de geometrie (enveloppen, verwijdering van functies) tjrs geen toverstaf (ons project complexe plastic onderdelen van stijl) veel ribstrips, een automatische vereenvoudiging werkt niet.

3 likes

Hoi @OBI_WAN ,

Is het alleen een kwestie van gewicht en vloeibaarheid om de leden van het Europees Parlement te halen? Misschien kun je ervoor zorgen dat je een dummy-onderdeel maakt in de assemblage en een onderdeel maakt via de join-functie en het daarbuiten opslaat. Het zal gemakkelijker zijn om van dit onderdeel de MEP te maken en bovendien houdt dit " deel " op deze manier een link (ctrl-q) met de assemblage in geval van wijziging van een bestaand onderdeel in de assemblage.
https://www.lynkoa.com/contenu/créer-une-pièce-partir-dun-assemblage-pour-facilter-les-simulations

1 like

Voor uw @OBI_WAN beheren we assemblages van meer dan 60.000 onderdelen of zelfs meer dan 100.000 op ad-hocbasis met solidworks en zelfs als het moeilijk is, doet het het dat vrij goed. (fabrieksplan met transportbanden + machines...)
Aan de andere kant zijn uw basiskaarten een essentieel punt om te controleren.
Ik had naar aanleiding van Visiativ's verzoek om een ticket over de traagheid van de grote Europarlementariër, de versie(s) van de SW-basiskaart gecontroleerd.
Als gevolg hiervan was het een achtergrondkaart uit 2004 die achtereenvolgens werd getransformeerd in alle versies van 2004 tot 2018 en dat is wat de traagheid veroorzaakte.
Toen de MEP eenmaal drwdot en slddrt was, nam de traagheid zeer sterk af van enkele minuten tot enkele seconden om afmetingen, weergaven of opname te plaatsen.
Het is misschien niet jouw geval, maar het is het proberen waard.
Om de verbetering te testen neem je de standaard achtergronden van je versie van SW in tutorial denk ik.
En om de SW-versie te controleren gebruik ik de versiegeschiedenis van Visiativ. Of via macro:
https://help.solidworks.com/2022/English/api/sldworksapi/Get_Version_History_Example_VB.htm?verRedirect=1

2 likes

@franck.ceroux bedankt voor de aanvullende informatie, we gaan verder in deze richting en ik zal u indien nodig vragen

@ac_cobra_427 wat lichte modellen en andere betreft, zitten we aan het maximum van wat er gedaan kan worden. alles is getekend in een blok dat omvat, defeature etc...

@sbadenis ik denk dat we in dezelfde situatie zitten als jij en het pad dat je geeft inspireert me enorm omdat het precies ons geval is, ik ga deze richting snel verkennen.

3 likes

@OBI_WAN het lijkt erop dat 2023 erg snel gaat! :smile:

1 like

je gelooft erin :joy:

2 likes

Bijna. Een jaar was ik zelfs verrast door hoe snel hij plantte... :laughing: