Om te voorkomen dat we de specificaties opnieuw moeten samenstellen, zou het voor u eenvoudiger zijn om het in Word te schrijven en het vervolgens op te slaan in PDF-formaat dat voor iedereen leesbaar is (sommige collega's hebben geen woord op hun machine). Na elke gestelde vraag en het antwoord dat je geeft, maak je een +1 versie die je plaatst.
Voordat u verder gaat, moet u de specificaties schrijven met schetsen uit de vrije hand of getekend met een liniaal.
Mijn eerste indruk is dat het systeem niet ingewikkeld is om te doen als er geen verpakking is. Want het meest ingewikkelde is het inpakken met zo'n snelheid.
Vriendelijke groeten
PS: schuif niet op een container maar op een stortkoker (en valt aan het einde van de stortkoker in de vuilnisbak )
Ik geef je een advies: vermijd bij deze snelheden heen en weer gaande bewegingen.
Bovendien heb ik meer dan een paar twijfels over je kinematica, die zelfs bij lage snelheid niet zou moeten werken.
GO TO specificaties (zijn klemmen verplicht???)
Moet de chocolade op dezelfde plaats liggen bij de uitloop op de trechter. Met andere woorden, de chocolade moet het platte deel van de halve bol plat hebben wanneer deze op de uitgangsmat glijdt. (parachute = bla bla)
Hallo... maar wat zie ik... een Zozo die de uitdaging van het forum niet weerstond
+1 voor de snelheid is enorm, we moeten op de printer roteren Ik had liever in een specificatie een maximale diameter en een snelheid van x chocolade/min gezet. Hoeveel " palen " rond de cilinder? Nadat we de video hebben bekeken... Zelfs in slow motion is het enorm. Het zal in ieder geval in alle richtingen worden gecamiseerd.
Wat bedoel je met " injectie "? Chocolade in papier?
Aan de andere kant hebben ze het over een snelheid van tussen de 400 en 600 chocolaatjes per minuut. Als we één chocolaatje per 1/2 omwenteling van het wiel tellen, komen we uit op een snelheid van 200 tot 300 omwentelingen per minuut. Of heb ik ergens in de redenering een prutsje verprutst?
Hallo, voor 6 maanden in een bedrijf van speciale machines die dit soort machines maken, kan dit soort tarief worden bereikt. In de praktijk kun je de onderdelen niet zien vanwege de rijsnelheid. Op een van de machines die ik zag, was er zelfs kwaliteitscontrole door middel van video/video-analyse en een luchtstraal ruimde de niet-conforme delen van de transportband op.
Het basisprincipe van zo'n systeem: alles wordt mechanisch aangedreven door een enkele motoras. En cam + arm-systemen maken het mogelijk om de bewegingen van alle onderdelen te beheren.
Het voordeel van mechanische systemen: als het eenmaal op lage snelheid op het punt is, verhoog je de cadans en normaal gesproken volgt alles netjes. De limieten liggen op de delen die grote versnellingen en dus grote traagheidskrachten kunnen opvangen (vandaar de koolstofvezelklemmen: we verlichten de delen die de meeste versnelling nodig hebben om de krachten en beperkingen te beperken).
Er zijn twee grote families: systemen met continue beweging (a priori de video) en andere waarbij een centrale plaat wordt geïndexeerd volgens een principe dat vergelijkbaar is met Maltezer kruisen ( Maltezer kruis (mechanisme) - Wikipedia ): dit maakt het mogelijk om verschillende bewerkingen uit te voeren op de verschillende indexeringsposities van de tafel (en alle bewerkingen op de verschillende stations blijven gesynchroniseerd met elkaar omdat ALLES wordt aangedreven door een enkele hoofdmotor (dan verloopstukken/ pijnboompitten)
De hele moeilijkheid is het vrappen, er is iets vreselijks, het is de wind met een zeer dunne verpakking die met hoge snelheid beweegt op races van een paar cm.
Hoe zit het met het monteren van de grijpers op een " ketting " om een continue beweging te hebben, waarbij de opening van de grijpers wordt gecontroleerd door een systeem zoals afneembare stoeltjesliften.
Eerder schreef je dat wrappen geen onderdeel was van het project.
Maar het loutere feit dat je zegt " »" Het inpakpapier wordt zo tussen het injectiesysteem en de klemmen geplaatst dat De chocolaatjes worden in de klauwen geïnjecteerd, de chocolaatjes zijn al half verpakt."
Dit maakt alles ingewikkeld omdat het papier niet uit het niets komt en dus geslaved moet worden Bovendien vereist het maken van een wikkel op een halve bol het maken van voorvouwen voordat de chocolade met geweld is binnengekomen.
Is de tang onder ons verplicht of wordt een ander systeem getolereerd aangezien we het over verbetering hebben.
Hoclearly sprak de leraar over de klemmen in de klas, (alles wat hij precies zei staat in de pdf die ik heb geplaatst) en gistermiddag sprak ik snel met hem, hij vertelde me dat we in het tweede deel van het semester aan de verpakking zullen werken, ik wist het niet. We hebben net de eerste sessie met hem gedaan, dus we hebben nog niet alle vragen gesteld, maar uiteindelijk weet ik dat we min of meer vrij zijn om de machine te maken die we leuk vinden, het belangrijkste is dat de machine werkt. De volgende sessie met deze cursus is aanstaande woensdag. Ik ga hem vragen of de tang verplicht is, en of hij er absoluut zeker van is dat hij chocolaatjes wil die met een snelheid van 80+ km/u rijden (deze leraar is gewend om in de eerste 2 na vragen van de leerlingen een paar dingen in de specificaties te veranderen). maar ik heb een vraag voor je! Als u overweegt de klemmen te vervangen, waarmee wilt u ze dan vervangen?
Citaat Ik heb een vraag voor je! Als u overweegt de klemmen te vervangen, waarmee wilt u ze dan vervangen?
Voor machines van dit type zijn er bijna net zoveel oplossingen als er ontwerpers zijn, dus ik redeneer alleen in relatie tot mijn visie op de wereld en mijn ervaring met zeer snelle machines. Maar het is gemakkelijker om dit te doen met stijve voorwerpen dan chocolade die vatbaar is voor kromtrekken. Dus geen snelheidsbeperking maar relatieve fragiliteitsbeperking. Kijk hier naar het automatisch plaatsen van elektronische componenten op een printplaat.
Om je op weg te helpen, doe je enkele eenvoudige berekeningen (zie de vragen in @FUZ3D ) en vooral de tijd tussen twee chocolaatjes als je kiest voor een alternatief systeem (zoals met een tang). Bekijk hier hoe je dozen chocolaatjes vult met high-speed robots
Je ziet dat er in dit geval van pick and place een paar fracties van een seconde zitten tussen elke typische chocolade van een discontinue beweging. Het is mogelijk om continu te bewegen met een ander systeem. De discontinue beweging is goed geschikt om een doos te vullen met verschillende soorten bonbons, terwijl je in het voorbeeld van de bijtverpakking in een meer continu systeem zit terwijl er meerdere bewerkingen worden uitgevoerd om de hap te verpakken.
Dus in de eerste schets die je hebt gemaakt, zit je in een discontinue beweging (die overigens niet mechanisch kan werken).
Je hebt dus de keuze om vanaf het begin een principe te hanteren, want dit is wat je hele ontwerp zal structureren.
Zoals het gaat, is het eerste wat u moet doen voordat u iets wilt tekenen, de specificaties vastleggen. Als ik het goed begrijp, heeft je leraar je geen document gegeven, maar alleen de informatie vermeld. Je moet echt definiëren wat contractueel is (grootte, cadans) en wat wordt voorgesteld (snelheid, aantal grijpers, type grijper) en wat je daaruit hebt afgeleid. Het grootste probleem is dit laatste punt: het is een klassieke cognitieve vooringenomenheid, je gaat je concentreren op een probleem wanneer deze moeilijkheid voortkomt uit je interpretatie van informatie die niet per se relevant is. Van daaruit zal het nodig zijn om verschillende mogelijke oplossingen op te stellen om ze te analyseren.
Een ander punt, continu werken is goed, maar je moet er vooral zeker van zijn dat alle werkplekken compatibel kunnen zijn. Afgezien van de rugvouw (in verhouding tot de rolrichting), moeten ze kunnen worden gedaan door hellende hellingen, zoals het kartonneren van yoghurtpotten, of elke andere verpakking door te vouwen. Voor mij hangt het aantal klemmen af van het aantal stations maar ook van de snelheid, maar aangezien het continu is, moet er geen rekening worden gehouden met het aantal stations.
BEWERKEN: Bijgevoegd is een kleine tabel die een eerste telling maakt zonder een oplossing voor te stellen, van de verschillende dingen die moeten worden waargenomen en verduidelijkt. Document in te vullen door de gulle donateurs CHOCO MACHINING_ V1.pdf (102.4 KB)
Hallo Zozo_mp, zo snel in het laatste stuk richting pensionering, maar nog steeds zo actief ... Perfecte, goede dag met een goede nachtrust mérité...@+. AR.